Hoi mamas Ik zit er echt doorheen na drie maanden volledige bv gegeven te hebben ben ik zo vermoeid dat het zich uit in overmatig eczeem nu over me hele gezicht en lichaam...mijn man zegt dat we gewoon naar kunstvoeding moeten overstappen want dan zal de baby "langer doorslapen" en kan hij ook meer meehelpen. (baby krijgt elke 2/3 een voeding) Ik was van plan dus om 6 maanden volledige bv te geven, maar ik weet niet hoelang ik het nog kan volhouden....bij mijn eerste kindje was het niet gelukt en omdat het ook veel voordelen heeft bv probeer ik het ook vol te houden. Ik ga dus maar vanavond starten met afgekolfde flesjes geven aan de baby door mijn man. Ik had dat niet eerder willen doen omdat mijn productie hiervoor niet optimaal was en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang dat mijn productie hiervan omlaag gaat. Ik vraag me af hoe jullie dit doen mbt afgekolfde flesje geven door man of juist niet en laten jullie dan maar 1 voeding s nachts of meerdere geven? Of doen jullie dit liever overdag? Alle tips zijn welkom!
Als je zo moe bent zou ik hem in de nacht eens flesjes laten geven zodat jij even kan bijtanken. Ik herken het hoor.. Ben ook vaak dood en dood moe. Het vraagt ook best veel van je lijf. Let goed op je eten etc. dat kan ook een hoop schelen!
Ik heb lang combi van bv en kv gegeven. Papa deed iig de nachtvoeding en verder gewoon zoals het uitkwam. Maar kolven is ook vermoeiend door. Althans, tot je productie op orde is - toen hoefde ik nog maar een paar keer per etmaal te kolven.
Ik ben dat pas met 6/7mnd gaan doen en zelfs nu heb ik er nog last van qua productie. Mijn man doet de avond voeding en dan ga ik vroeg naar bed. Dan doe ik vervolgens de nachtvoedingen.
Mijn man heeft regelmatig met de 3 maanden de vroege ochtend voeding gedaan, dan kon ik nog even door slapen en kolfde ik wanneer ik wakker werd. Het was vaak maar 1 uurtje maar was precies wat ik nodig had.
Als je baby nog elke drie uur komt snachts, kan het niet echt kwaad om je man een van die voedingen te laten geven lijkt me. Ikzelf merk dat als ik tenminste 1 blok van 4 uur kan slapen ik veel uitgeruster ben. Nu maakt mijn baby wel meestal 1 langere ruk, maar de laatste nachten komt ze ook elke 3 uur (bijna 4 maanden is ze), dat vind ik ook zwaar. Nachtvoedingen zijn wel extra goed voor je productie, maar te vermoeid zijn is bij mij dan weer slecht, dus ik zou idd 1 voeding (of 2 als het elke 2 uur is) door je man laten doen en de rest zelf.
Ja hoor doet mijn man ook wel eens. Kan ik een keer vroeg naar bed en voor mijn productie is het nooit een probleem geweest.