Hoeveel voeding 5,5 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ringeding, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Mijn dochter is nu ruim 5 maanden. Ik heb steeds borstvoeding gegeven, maar op een gegeven moment had ze geen plasluiers meer en groeide ze erg weinig. Een maand geleden ben ik af gaan bouwen. Ze woog toen 5905 gram.
    na 2 weken had ik 3 flessen en 2keer bv en woog ze 6425. Vandaag zijn we weer gaan wegen na 2 weken en woog ze 6910 (ze krijgt nu alleen nog 's avonds de borst en voor de rest 4 flessen 180/6).

De vorige keer vertelde de wijkverpleegkundige dat ik over kon naar flessen van 210/7 en dan 4 voedingen (dus 3 flessen en 1 keer borst), maar mijn eigen wijkverpleegkundige had een keer gezegd dat ik liever geen flessen groter dan 200 cc mocht geven ivm uitrekken van het maagje.

Mijn vraag is: groeit ze nu niet te snel, moet ik het schema aanpassen en bijvoorbeeld 4 voedingen van 180/6 gaan geven. Ik ben het net vergeten te vragen bij het CB.

hier de groeicurve van mijn dochter

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding is geen probleem voor een kindje van ruim 5 maanden hoor.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina