Twijfel over welke voeding..

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by FutureMama81, Apr 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Beste voedingsdeskundige,

sorry voor al mijn vragen, maar ik heb er weer 1 ;)
    Onze dochter krijgt hypoallergene flesvoeding. Omdat er geen verhoogde kans is op een allergie willen we graag overstappen.
    De hypoallergene voeding verdikken we op dit moment met Nutriton, omdat onze dochter anders lang geen 20 minuten over de fles deed. Dit gaat nu beter. Helaas huilt ze overdag ontzettend veel. Vrijdag bij de kinderarts geweest en die vermoedde dat ze een vorm van reflux heeft. Ze spuugt echter niet heel erg veel dus ik neem aan verborgen reflux.
    De laatste tijd heeft ze wat last van stevigere ontlasting waar ze zichtbaar wat moeite mee heeft. Misschien door de Nutriton?
    I.v.m. de Reflux raadde de KA antireflux melk aan. Alleen ben ik bang dat ze daar nog hardere ontlasting van gaat krijgen? Hij sprak over Nutrilon AR of Enfamil AR. Ik weet dat in Enfamil geen johannesbroodpitmeel zit, maar een soort zetmeel dat in de maag pas dikker wordt. Ik ben alleen bang dat ze doordat dit weer dunner is de fles weer veel te snel leeg heeft.
    Het voordeel van Nutriton vind ik dat je zelf de dikte kan regelen mocht ze weer last krijgen van harde ontlasting.
    Is het evt een idee om eerst over te stappen op Nutrilon standaard en dit in te dikken met Nutriton? Of denk je dat ik toch beter de Enfamil kan proberen. En als ik overstap moet dat dan in stapjes?? Ik kan me voorstellen dat dat beter is voor haar ipv zo ineens volledig een andere voeding te geven.
    Ik hoop dat je me wat tips kan geven.
    Is het trouwens ook zo dat de standaard wat zwaarder op de maag ligt? Ze wil overdag nml nog regelmatig om de 3 uur drinken en heeft dan niet genoeg aan het maximum. Ze drinkt ze hele fles leeg en wil dan nog meer. (Ze is nu 6 weken oud en weegt ongeveer 5 kilo. Bij de geboorte woog ze 3490 gram. Ze krijgt 150 ml per fles, maar vaak vindt ze dit zelf nog niet genoeg).

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt voor je kindje de hypo Allergene voeding tijdelijk gaan mengen met de Standaard voeding. Het werkt vaak prima om nutriton toe te voegen bij reflux. Het duurt vaak wel 2 eken voor dat de darmpjes van een kindje gewend zijn aan een verandering in de voeding.

Groeten eveline

Share This Page