Ok ik weet eventjes niet wat ik moet doen. Mijn zoontje heeft dus erge reflux. Nutriton kreeg hij spuitluiers van en Enfamil AR voeding kreeg hij erge verstopping van. Ten einde raad op advies van de kinderarts zijn we Nutrix door zijn flessen gaan doen. Dit gaat prima ! geen problemen en de reflux is onder controle. Nu komt erbij dat hij een erg hongerige baby is krijgt al voeding voor hongerige baby's 5x200cc met nutrix. Behoorlijke porties dus op advies van de kinderarts ben ik voorzichtig begonnen met potjes. Zijn eerste hapje was gisteren worteltjes van olvarit hij heeft 1/3 potje gehad. Hij vondt het heerlijk maar 1 probleem ik denk dat ie verstopt begint te raken ervan want vanavond moest hij echt persen en toen zat er een hard keuteltje in zijn luier. Zouden zijn darmpjes moeten wennen aan de potjes? Ik heb net ergens gelezen dat in sommige potjes wat rijst zit en ik heb gekeken en in de potjes met worteltjes zit wat rijst in verwerkt. Maar van de nutrix (is rijstebloem) raakt hij niet verstopt. Wat zal ik doen?
De darmen moeten erg wennen aan vast voedsel en daardoor kunnen ze verstopt raken. Je kan het even aanzien en anders zou ik gewoon weer bij de KA aan de bel trekken. Lynn raakt wel verstopt van rijstebloem en rijst.
Daarom was ik verbaasd dat ie er verstopt van raakte want hij krijgt door iedere voeding 2 grote scheppen nutrix je zou juist denken dat ie daar verstopt van zou raken. Ik heb ook een potje staan met boontjes en appel hier zit geen rijst in kijken of hij hier beter op reageerd
Meestal adviseren ze om dezelfde groente 3 dagen achter elkaar te geven, zodat de darmen zo kunnen wennen en je goed kan zien of er reacties zijn. Je zou wat extra water in de fles kunnen doen, extra vocht is goed om de ontlasting zachter te maken (maar weet niet of dat juist weer zo goed is bij reflux) Of een druppeltje olie in de fles.
ja vandaag heeft ie weer worteltjes gehad hoor. dit is dus de 2e dag daarna kreeg ie pas ontlasting en toen dacht ik oeps haha Ik denk gewoon dat het even een reactie van de darmen is wat me best logisch lijkt. We wachten het af Hebben meerdere dit meegemaakt bij hun kleintje?
hier geven ze worteltje gemixed met andere groenten, worteltjes aleen of met rijst geef je als ze diaree hebben.. dus heel normaal dat ze harde keuteltjes krijgen.. mix het met wat doperwtjes of courgette.. dat verstopt niet zo.
misschien iets met peer proberen, ze hebben van olvarit ook diksap met peer en perzik, dat laxeert ook (althans peer bij mij dan)