hoi, Mijn dochter is bijna 5 maanden, en sliep al een tijdje door. Ze kreeg dan 4 flessen per dag 3 van 180/6 en de laatste fles van 210/7. Hier sliep ze op door. Nu is het al een tijdje zo dat ze het niet meer red om 4 uur tussen de fles te laten. Ook niet nu ze groente en fruit krijgt. Ik heb geprobeerd om overdag ook 210/7 fles aan te bieden, maar dat heeft geen zin, dan komt ze nog 3,5 uur later. Ze is wel bezig met tandjes, en er zijn er nu 2 door. Hoe kan dit? heeft ze gewoon meer honger? Ze slaapt ook niet meer door, en komt in de nacht voor een flesje. 90/3 is dan genoeg om weer in slaap te vallen. Dit doet ze ook als ze 5 flessen per dag krijgt. Ik ben bang dat ik ze veel te veel geef. Ze heeft ook niet echt een vast schema, haar fles tijden overdag liggen er echt aan hoe laat ze wakker is. 9.00 fles 180/6 11.00 fruithapje 13.00 fles 180/6 17.00 fles 180/6 18.00 groentehapje 21.00 fles 210/7 dit is in grote lijnen haar schema, ik heb geprobeerd tussendoor water/sap aan te bieden, maar dit wil ze (nog) niet. soms zit er dan nog een 5e fles fles als ze alles opschuift. in de nacht komt ze vaak tussen 2 en 4 een keer voor een klein flesje van 90/3 wat kan ik hieraan doen?
Beste DarkAngel25, Het kan zijn dat zij door het doorkomen van haar tandjes onrustiger slaapt. Of wordt zij echt wakker van de honger? Je zou rijstebloem kunnen toevoegen aan haar eerste en/of laatste flesje. Rijstebloem geeft een lekker verzadigd gevoel. Groet, Anne
Ik heb in de nacht geprobeerd t te negeren, ff aankijken of ze weer ging slapen. Heb haar getroost (op haar eigen kamer) maar dit hielp niet, ze gaat echt alleen maar slapen na een flesje. Rijstebloem heb ik geprobeerd, maar ze krijgt de pap dan niet uit de fles. Ik heb de grootste speen gebruikt en deed 1 schep rijstebloem in de fles, maar mijn dochter zuigt gewoon niet hard genoeg aan de fles om het eruit te krijgen. Zou ze gewoon meer honger hebben, ook omdat ze t niet meer volhoud om 4 uur te wachten tot de volgende fles?
Beste DarkAngel25, Jouw dochtertje haar voedingsschema ziet er goed uit, zij krijgt voldoende binnen. Het kan natuurlijk zijn dat zij op het moment iets meer trek heeft. Er zijn speciale papspenen, wellicht dat het haar dan lukt om een flesje met een paar schepjes rijstebloem te drinken. Groet, Anne