Buikkrampen van Friso standaard 3?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ratatosk, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn borstvoeding is heel erg terug aan het lopen en mijn jongen laat wel merken dat hij de melk nog erg nodig heeft dus ik heb een pak Friso standaard 3 gekocht.
    Ik weet niet zeker of het nou daardoor komt maar sinds een paar dagen doet hij moeilijk met slapen, wordt soms huilend wakker en dan moet ik hem echt gaan halen. Ik zit dan met hem op de bank of en hij overstrekt zich helemaal, ik dacht eerst dat hij van de bank af wilde dus ik liet hem glijden maar eenmaal op de grond zakte hij in elkaar en ging hartverscheurend liggen huilen op de grond, vreselijk om aan te zien. (heb hem ook meteen opgepakt natuurlijk)

Er is net een kies door en volgens mij is hij ook nog bezig met een andere tand, maar hij heeft nog nooit echt zo'n last gehad van zijn tanden. Dat kan veranderen natuurlijk.

Plus hij heeft de afgelopen week een paar keer gespuugd, echt braken. Daarnaast is hij flink verkouden.

Zou het nou aan de flesvoeding liggen, zou hij zo'n erge buikkrampen hebben? Hij drinkt het erg graag maar ik wil het hem niet geven als hij er zo'n pijn van krijgt natuurlijk.
    Ik ging al kijken voor de hypoallergene versie maar die bestaat niet ofzo? Alleen nummer 1 en 2.
    Hij eet verder ook yoghurt en kaas en lijkt daar nooit last van te hebben.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    De standaard 3 hebben we nog niet open, maar we hebben nu Friso 1+ en Simone heeft nergens last van. Ook Nestle groeie start 3 valt prima (die is ook vanaf 10 maanden), dus misschien kun je die nog proberen.
    Hypoallergene voeding heeft niet veel zin denk ik als hij toch ook al kaas en yoghurt krijgt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij yoghurt lust en ook borstvoeding krijgt dan kun je i.p.v. kunstvoeding ook gewoon wat met water aangelengde yoghurt in een fles aanbieden.

Als het niet te ongemakkelijk voor je voelt, blijf dan wel aanleggen, want aan de borst liggen is meer dan alleen maar drinken natuurlijk! Het kan inderdaad zijn dat je melkproductie o.i.v. van de zwangerschapshormonen flink gaat teruglopen, maar de hoeveelheid antistoffen in je melk zal daardoor wel flink toenemen, dus elke slok blijft meegenomen.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bedankt voor jullie reacties, de kleine jongen blijkt nog een kies te krijgen. Niks mis met de melk dus. Tja kom er maar eens achter hè :)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Haha, mysterie opgelost! Sterkte ermee!

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn jongen reageert wel ook heel sterk op de friso standaard. Gek genoeg gaat het met hypoallergeen perfect maar zodra ik overstap op standaard krijgt de kleine man hele erge buikpijn en slaapt hij slecht etc. Terwijl hij verder alles al eet en nergens op reageert. Echt apart.

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoop dat die kies snel door is, wat een drama zeg, zo zielig!

Als je hypoallergeen wil given kan je gewoon friso 2 pakken. Maakt niet uit, zitten alleen iets meer voedingsstoffen in. Volgens mij bestaat 3 niet.

Deel Deze Pagina