Baby 9.5 maand, over naar 2 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MinnieJ, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik lees op de verpakking van omneo dat je vanaf 10 maanden 2 flessen moet geven, dus ik denk dat ik de fles bij de boterham dan weg ga laten met de lunch.

Waarmee vervang je deze fles dan? Want hij moet toch wel genoeg eiwitten binnen krijgen enzo..? Of krijgt hij met 2 flessen per dag genoeg eiwitten binnen?

En hoe lang blijf je opvolgmelk geven? Tot hij/zij 1 is en dan over naar gewone melk? Of geef je dan speciale dreumesmelk? Ik zag dit in de etos staan..

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ja hoor, je mag vanaf 9 maanden overgaan op 2 flessen en 100cc yoghurt. Opvolgmelk geven wij tot 1 jaar, meer omdat wij daar een beter gevoel bij hebben. Met 10maanden zou ik nog niet overgaan op gewone melk.

Wij hebben laatste fles weg gelaten. Ons schema nu:

7:00 snee brood met beleg. Fles 150+5
    09:45 fruit met sap
    12:00 1.5-2 sneetjes brood met beleg. Fles 150+5
    15:15 Tussendoortje met sap
    17:45 groente met yoghurt
    19:15 water

Het kan zijn dat je kindje in het begin vroeger wakker wordt, hadden wij ook. De laatste fles van 19:15 hebben wij rustig afgebouwd.

Succes

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben nog maar 1 fles maar geven 's ochtends een bordje pap.

Nu is ons schema zo:

0800 pap
    0930 fruit+ water of thee
    1230 brood + sap
    14.30 tussendoortje (cracotte/rijstewafel etc) met wat water/thee of diksap
    1630 warm eten + 100 cc yoghurt
    19.30 fles 180/6

de late fles gaat er straks af als hij wat later gaat avondeten. en dan bied ik hem 's middags een bekertje opvolgmelk aan. Met een jaar gaan we over op koemelk.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind van 10 maanden heeft voldoende aan ongeveer 400cc zuivel. Dat is kunstvoeding, yoghurt, kwark, kaas en melk allemaal bijelkaar geteld.
    Op zich hoef je als er geen sprake van allergie is met 10 maanden geen kunstvoeding meer te geven, gewone zuivel mag ook.

Je kind moet natuurlijk wel voldoende vocht binnenkrijgen, dus bij de boterham kun je iets geven van water, slappe thee of vruchtensap.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Bedankt voor de tips dames! Yoghurt krijgt hij trouwens al om 16u dus eigenlijk krijgt hij dan nu teveel want dat is ongeveer 100cc, of is teveel niet erg? Nou ik ga gauw die fles met de lunch eraf halen, want de avondfles heeft hij nog wel echt nodig om te kalmeren (druk ventje;))

Deel Deze Pagina