hallo! hoeveel hoort een baby van 3 weken oud te drinken? een vriendin van mij geeft haar baby al 120 water met 3 schepjes en die krijgt dan om de 4 uur voeding. haar baby is 5 dagen ouder dan mijn zoon. Mijn zoontje drinkt nu flesjes van 60 water met 2 schepjes. om de 3 uur.hij heeft daar naar mijn idee ook genoeg aan. hij weegt nu zo´n 4200 gram.. Vorige week is dr iemand langs geweest van het consultatiebureau en ze heeft hier ook niks van gezegd. Maar ik vraag me nu toch af of mn kleintje niet te weinig krijgt.. want ik kijk er van op dat er veel kleintjes van deze leeftijd al op zo´n 100 tot 120 cc zitten! Ik wil het natuurlijk wel goed doen voor mn kleintje! liefs...
daar is zo'n sommetje voor 150 ml x 4,4 kilo (lichaamsgewicht) = 630 ml over de hele dag 24 uur. Jouw kindje krijgt 60ml x 8 = 480 ml over de hele dag. Hij zou dus meer mogen vaak komen ze dan ook wat minder vaak zo om de 3,5 a 4 uur. Zolang je baby helder is en goede plasluiers is er weinig aan de hand. Gewoon goed op je kindje letten en waarschijnlijk ga je volgende week naar het cb en dan kunnen het eventueel bijstellen. En als je het eerder wilt weten bel gewoon het cb op dan weet je het gelijk!
mijn kleine vent doet het verder prima en slaapt overdag veel maar s ´avonds is ie hartstikke helder! vorige week heb ik een aantal dagen 90 cc geprobeerd maar dit houd ie gewoon niet binnen hij spuugt alles er uit!
Ik denk dat dit per kindje anders is. Al je zoontje meer nodig zou hebben, zou hij daar ook wel om vragen denk ik. Lisanne krijgt nu gemiddeld zo'n 140 cc per voeding. Soms drinkt ze 'maar' 120 maar er zitten ook uitschieters van 165 tussen. Meestal vraagt ze om de 3 a 4 uur om een voeding. Dit wisselt nogal eens. Vorige keer bij het cb woog ze 4330 gr, men zei dat dit allemaal goed was. Dus we voeden haar naar haar behoefte. Groetjes Saskia
Mijn zoontje is bijna 3 weken. Bij de geboorte 3955 gr en krijgt nu 6 x 110 ml (120 ml + 4 schepjes en 25 ml weggooien). Ik kreeg dit advies mee vanuit het ziekenhuis en consultatiebureau, berekend op zijn geboortegewicht geloof ik. Ik weet verder niet hoe het komt dat er zo'n verschil tussen zit... Timo krijgt overdag om de 3 / 3,5 uur en 's nachts om de 5,5 uur. Groetjes, Nadia