spenen op de bfree flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door elsa, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    onze zoon drinkt uit de bfree flessen. de 1 speen lijkt nu aan de kleine kant, hij doet een half uur over zijn fles en wordt er onrustig van. de 2 speen gaat echter nog veel te snel.

hebben jullie ervaring met het gebruik van andere spenen op deze flessen die net wat sneller gaan dan de level 1 speen van bfree zelf?

2. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Ik had/heb het zelfde probleem met de Avent speen..

Ik heb Avent gemaild met de vraag of ze ook een speen voor me hadden zonder gaatje.. zodat ik het gaatje zelf kon prikken.. maar die hadden ze helaas niet. Wat ze voor advies gaf is de speen 10 minuten voor gebruik uitkoken .. Het sileconen zet daardoor uit en daardoor word het gaatje kleiner. Moet zeggen dat het iets helpt..

Misschien kun je Bfree ook even mailen en vragen naar een speen zonder gaatje.. misschien kunnen zij je die wel leveren?

Gr, Diana

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    De Avent spenen passen ook op de Bfree flessen. Ik had ook een Bfree gekocht, maar Nova dronk niet goed uit die spenen. Ze was de Avent spenen gewend en die van Bfree zijn zachter.
    Uiteindelijk ben ik toch weer helemaal terug op de Avent want ik wilde graag goed kunnen schudden met de fles, anders had ik aldoor klontjes en dat lukt niet met de Bfree met Avent speen.

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wij zijn heel blij met de Bfree fles en we doen altijd Avent spenen er op want Bfree 1 ging hier ook te langzaam. Ze zuigt nu heel hard dus we gebruiken avent nr. 1 maar we hebben ook lang nr. 2 gebruikt. Het ging beter dan die van Bfree. Ach, ik heb gewoon heel veel spenen in huis want het is steeds anders!

Succes, M

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    heb hier de aventspenen ook nog liggen, die ga ik maar eens proberen.
    Tis wat met die kinders.......

6. sim

sim Niet meer actief

ik heb de bfree beker met drinktuit, maar smorgens doe ik de 3 standen speen van avent erop met pap erin, maar dan zonder dat ventiel, gebruiken jullie dat ventiel dan wel samen met die avent spenen?

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Hier ook bfree fles en heb zojuist de aventspeen erop gedaan omdat het drinken ook zo langzaam ging bij JEsse. En vooral bij de voeding om 2300 was dat niet fijn hij viel telkens in slaap en uiteindelijk dronk hij maar een halve fles waardoor hij om 4 uur al weer honger had.
    En met de aventspeen ging het net een stuk sneller!

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    een vraagje voor degene die de avent spenen gebruiken op de bfree flessen, lekt jullie fles dan niet enorm? ik heb het net weer geprobeerd, maar het lijkt wel alsof de dop dan niet meer goed aansluit. ook zie ik weer allemaal bubbeltjes in de fles die normaal in dat buisje zitten.
    hebben jullie dat ook?

9. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje drinkt ook uit de B-free flessen. Heb gaatje zelf iets groter gemaakt. Krijgt Friso extra (is ook iets dikker volgens mij) en ze doet er nu 15-20 minuten over..

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik wilde het net schrijven
    inderdaad lekken en bubbeltjes in de fles....
    ik ga nu toch maar weer de gewone bfree speen erop doen en alleen'voor de laatste voeding de aventspeen ( want anders valt ie halverwege in slaap)

11. sim

sim Niet meer actief

ja bij mij lekt het dus enorm als ik de aventspeen er op doe, en dan gebruik ik m alleen nog maar met pap! ik doe dus gewoon weer de speen op de aventfles voor de pap.

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    oke, dacht al dat ik erg blont was :D en dat het aan mij lag, maar jullie hebben er ook last van.

de 2 speen is veel te groot, dan maar langer over de fles doen. is tot nu toe ook nog geen probleem.

dank voor jullie reacties!

13. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Nee hoor, hier lekt het niet. Altijd zorgen dat de rand van de fles en de speen met de schroefdop helemaal droog is en dan verder goed aandraaien. We doen het zo al maanden en het lekt nooit. Maar dus wel alles goed droog maken en hard aandraaien.

M.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    en je hebt ook geen bubbeltjes in de fles nu?

15. sim

sim Niet meer actief

de bubbels in de fles komt door het ventiel wat in de speen van avent zit, dus dat is een teken dat ie goed zijn werk doet.

16. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Bubbels krijg je in elke fles. De Bfree zorgt er alleen voor dat ze niet weer opgezogen kunnen worden of zo toch?

Hier in ieder geval goede boeren meteen na de fles dus geen last van de bubbels. Maar goed, ze heeft dan sowieso niet meer de leeftijd van krampen maar we blijven erbij omdat het met aventfles iets sneller gaat en dan verslikt ze zich. Op een of andere manier drinkt ze rustiger door dat hele geval wat in de fles zit.

Maar ik geef toe dat het natuurlijk het beste is om de bfree speen erbij te gebruiken maar die deden het hier dus ook niet naar wens. Als ik hem nu erop zet dan eet ze hem zowat op omdat ie zo lekker zacht is.

M

17. patrien

patrien Niet meer actief

hier had ik ook hetzelfde probleem, de oplossing wat hier goed hielp de 1-2-3 speen van bfree.
    zelfs de fortevoeding met rijstebloem erbij gaan er hier in 10 minuten naar binnen

Deel Deze Pagina