Hoeveel voeding bij een baby van 7 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dieta, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dieta

    Dieta Nieuw lid

    23 mei 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ons dochtertje is nu 7 weken oud (wel drie weken te vroeg geboren, haar geboortegewicht was 2390 gram). Ze weegt nu 7,5 pond.
    Ze drinkt nog steeds 8 voedingen per dag. Ik bied haar 120cc aan wat ze bijna nooit helemaal op drinkt. Meestal drinkt ze rond de 100cc, maar ook wel eens 90 of 110.
    S'nachts is nog steeds wisseld, soms komt ze echt om de drie uur, soms slaapt ze vier of vijf uur door.
    Mij lijkt 8 voedingen nu best wel veel of is dit normaal? Misschien ook omdat ze zo klein was met de geboorte?
    En hoe zit het met de nachten? Is dit ook normaal?
    Normaal had ze nu om drie uur moeten drinken, maar ze slaapt nog. Kan ik ze dan gewoon laten liggen tot ze vanzelf wakker wordt?
    Ook al zit er dan overdag vier uur tussen?
    Dit is ons eerste kindje, dus ben best wel onzeker
    Alvast bedankt voor jullie reactie's
    Groetjes Dieta
     
  2. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Denk dat je kindje nu sowieso wel naar 7 voedingen kan.
    8x 120 is ook al best veel volgens mij voor een kindje van 7 weken (gecorrigeerd 4 weken), dan zit ze ook al bijna aan het maximum van 1 ltr.
    Misschien een keer 7x 120 proberen?? Even kijken wat je kindje er van vindt... Persoonlijk zou ik ook proberen zoveel mogelijk voedingen overdag te geven en 's nachts kijken wanneer ze komt. Maar heb zelf BV gegeven, dus dat weet ik ook niet precies hoe dat zit...
     
  3. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ook een kleintje met de geboorte 2480 gram. Dronk ook flesjes van 90/3 o'n 8x per dag.
    Snachts de ene keer na 2,5 uur andere keer pas na 5 uur verschilde enorm.

    Hier gingen wij er in mee.
    Op het moment dat ze overdag ook sneller ging komen dan 3 uur zijn we gaan ophogen naar 120 waardoor er al snel 2 flessen weg vielen en we om de 4 uur kwamen op 120/4.

    Je zou haar overdag max 4 uur tussen de flessen laten zitten. Dus als ze na 3 uur nog slaapt zou ik haar laten slapen.
     
  4. ontzettendtrotsemama

    ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

    7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een tweeling, 6,5 week te vroeg geboren en maar 1800 gram. Inmiddels zijn ze 9 weken en drinken ze allebei 5 flessen van 150 cc (dus niet 150 cc + 5 scheppen, maar 150 cc aangemaakte voeding!). Ze zijn nu rond de 4 kilo.

    Ik vond zelf de overstap ook lastig, maar toen ze met 36 weken en 2300 gram uit het ziekenhuis kwamen dronken ze nog maar 7 voedingen van 55 cc om de 3 uur ( dus 12.00 de laatste en dan 6.00 de eerste). Dus ik denk zeker dat je de nachten zo lang mogelijk moet maken. Om 11 of 12 uur laatste voeding, en dan kijken hoelaat ze zelf komt. En daar de hoeveelheid op aanpassen. En dan om 6 of 7 uur smorgens het ritme weer oppakken.

    Van 7 voedingen om de 3 uur, naar 5 voedingen om de 4 uur vond ik zelf het lastigste. Ik heb het maar gewoon geprobeerd, en de eerste paar dagen zijn rommelig, maar zolang je zelf rustig blijft komt dat wel goed! Gewoon meteen een strak ritme aanhouden, dan zijn ze er zo aan gewend! En mochten ze snachts wat extra vragen, gewoon geven. Maar ik deed dan bijvoorbeeld 60 voeding en 20 extra water, zodat ze wel gevuld zijn, maar neit extra voeding krijgen. Zo wen je ze niet aan " snacht's eten".

    Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd even pben! Ik lees niet veel toppics terug (druk druk met 4 kleintjes). Maar kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor! Hier zijn het nr 3 en 4, dus ben geen groentje meer hihi ;).
     
  5. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn meisje is bijna 7 weken en 2 weken te vroeg geboren en woog 2760 gram.
    Ze zit op 5 voedingen, 4 x 120+4 en 1 x 150+5. Sinds 4 nachten slaapt ze 's nachts door, daarvoor zat ze op 5 flessen van 120+4 en 1 van 90+3.
    Overdag voed ik om de 4 uur; 7u, 11u, 15u, 19u en 23u.
     

Deel Deze Pagina