Dag, Mijn kleintje van bijna 4 maand is al 6 dagen aan de diarree. Ze drinkt nog redelijk, ca 600-700cc per dag (normaal drinkt ze 900-1000cc) en ben al 2x bij ha geweest. Krijg telkens te horen dat ik moet afwachten maar maak me vreselijk zorgen. Ze heeft zo'n 6x per dag diarree en spuugt ook meer dan normaal. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe lang hield de diarree aan? Ik vind het gewoon wel erg lang duren. Ook hebben mijn man en ik in de afgelopen week ook buikgriep gehad en nuheeft ook mijn vader het die hier vaak is. Lijkt dus of mijn dochtertje een erg besmettelijk virusje met zich meedraagt. Ze drinkt alleen nog maar melk natuurlijk dus rijst of beschuitje wat wij volwassenen doen, gaat niet.
Hier bijna hetzelfde! Alleen onze knul is zo verkouden dat ie van het hoesten moet braken of poepen Hij eet bijna niets en drinkt wel wat. Maar ook niet van harte. Pfft zo frustrerend! Ik lees gewoon jou reacties!
Zolang ze nog 200cc drinkt per dag en natte luiers heeft hoef je je geen zorgen te maken, krijgt ze geen tandjes?
Hier ook bijna hetzelfde. Ze is stront verkouden,hoest en slaapt veel. Ben donderdag naar de huisarts geweest en nu blijkt dat ze een luchtweginfectie heeft. Ze drinkt met moeite 120 cc per keer dus totaal 480 cc per dag. Nu heeft ze sinds gisteren ook diarree 2 a 3 luiers per dag. Maak me wel een beetje zorgen want die kleintjes drogen heel snel uit.
Hier ook eentje die buikgriep heeft gehad. Ben donderdag naar de kinderarts geweest. Hij zei dat ze minimaal 500cc vocht binnen moet krijgen. Dus elke keer kleine beetjes gegeven, dan hield ze het wel binnen. En nu gaat het wat beter. De kinderarts zei ook dat het door de tandjes kan komen. Hier zijn de onderste 2 al door en er komen er meer aan. Daar hebben ze ook goed last van. Slecht willen eten en erg hangerig was hier het geval. Wat hier heeft geholpen is veel aandacht en niet te veel aandringen met eten. En veel laten drinken, ik heb beetje roosvicee en water gegeven. Werd ze erg gelukkig van. Succes!
De diarree van Sara is nog niet over. Naar de hap geweest en ik krijg telkens hetzelfde antwoord, dat ik het maar aan moet kijken. Het duurt nu al 8 dagen. Ik weet dat er een buikvirus heerst. wie zit er nog meer met een kleintje thuis met diarree. Weet ook niet of ik haar naar het kdv kan brengen maar vrij nemen van mijn werk kan eigenlijk niet. In principe is ze verder niet ziek, geen koorts, ze drinkt redelijk tot goed en ze is gewoon levendig en vrolijk. Ben alleen wel bang dat ze teveel afvalt. Ze is goed op gewicht maar niet bepaald een zware baby.
civan heeft dit rond zijn verjaardag gehad hij heeft er 7/8 dagen last van gehad en niemand kreeg het over behalve ik. wij zijn toen naar de dokter geweest met hem en die had pilletjes voor geschreven om het overgeven tegen te gaan, maar ik denk niet dat jullie kleine die al mag hebben? omdat civan toen al wat maandjes ouder was. veel sterkte! ik hoop dat ze snel weer beter is!
er zijn bepaalde middeltjes bij de apotheek ter compensatie van vochtverlies in de vorm van zakjes.niet duur.gewoon eens vragen.en een zetpil tegen de krapjs de misselijkheid kan ook geen kwaad.
ORS bedoel je. Ja die kun je ook gewoon zo kopen bij de apotheek en die mogen baby,s ook gerust hebben, maar moet je wel de gebruiksaanwijzing goed lezen. Ik vind 6 dagen best wel lang voor zo,n kleintje. Maar ja zolang ze wel goed blijft drinken is het ook goed of is het maar kleine slokjes.
heet dat zo ja,handig dat ik dat nu ook weer weet,was het vergeten.heb zelf een spastische darm heb dat spul in het verleden vaak gebruikt. werkt goed en idd baby's mogen het ook hebben
Ik heb ORS in huis maar dat vind de dokter niet nodig omdat Sara absoluut niet is uitgedroogd of daar tekenen van vertoont. Ze drinkt nu ook weer goed, zo'n 800cc per dag, heeft ook plasluiers en geeft niet over en spuugt nu nauwelijks. Tis alleen de diarree. verder is ze bijna vrolijker dan normaal, gek he. Ik kijk het nog 2 daagjes aan en anders vraag ik wel of ze de ontlasting op kweek willen zetten om te checken.
Hier hebben we net 7 dagen diarree achter de rug. Op het dieptepunt hadden we maar liefst 15 poepluiers op 1 dag. Heel zielig voor zo'n klein meisje. Ze dronk wel goed, was alert en vrolijk tussen het slapen door. Ze sliep overigens wel veel meer. De huisarts had aangegeven dat ze minimaal de helft moest drinken van wat ze normaal drinkt. Bij ons was dat 500cc en die dronk ze zeker wel. We hebben haar echter wel zeven keer per dag een flesje gegeven ipv 5 grotere. De HA zei: - Ze moet plassen (is echter wel lastig te zien met water poep) - Als ze huilt moet ze tranen hebben - De huid op het handje moet je pakken en als je het loslaat moet het weer terug in 'model' vallen. Als het blijft staan dan is ze aan het uitdrogen. - Als het 8 dagen duurt moest ik weer terug komen. ORS kreeg ik er niet in hier, het smaakt heel anders dan de melk natuurlijk..... Sterkte met je kleintje en het gewoon goed in de gaten blijven houden. En als je twijfelt dan gewoon weer naar de HA gaan hoor!
hoi hoi, Luca heeft het ook erg vaak gehad, wij hebben van een voedingsdeskundige de tip gekregen om hem geraspte appel en geprakte banaan te geven. misschien heb je er iets aan. gr happy
He Novanne, Hoe gaat het nu met Sara. Zielig zo'n kleintje aan de diaree. De Huisartsenpost schiet inderdaad niet echt op, ik zou denk ik naar de eerste hulp gaan in het ZH. Een week diaree is niet normaal! Gelukkig heeft mijn dochter Lenthe nog nooit diaree gehad! Ik wens Sara beterschap.
Vandaag lijkt het beter te gaan. Tot nu toe 2x diaree. Wel flinke volle luiers maar toch beter dan 6 a 7 keer op een dag. Ze heeft nu al weer zo'n 700 cc op en ze krijgt straks nog een flesje dus in ieder geval weer voldoende vocht binnen. Ik weet inmiddels dat er echt buikgriep heerst en ik heb al van meer ouders gehoord dat hun kindjes ook ruim een week tot zelfs twee weken aan de diarree waren/zijn. Schijnt een hardnekking virusje te zijn dus..
Super dat het weer beter gaat. Wat drinkt Sara veel. 700 cc - 1000 cc op een dag, dat heeft Lenthe niet vaak gedronken. Madame zat meestal tussen de 580-700 op een dag, maar er niet overheen. We zijn daarom ook al vroeg begronnen aan fruit en groentehap. Ook een nutrixpapje kreeg ze al toen ze net 4 mnd was. Lenthe is niet zo gek van de fles, de lepel vind ze interessanter en gaat beter.
Helaas vandaag alweer 2x flinke diarree, vanmorgen vroeg echt tot aan haar nekje. Ze kon meteen in bad. Echt zielig. Ook vannacht weer wakker, toch maar een flesje gegeven en toen sliep ze uiteindelijk weer. Sara is inderdaad normaal een flinke drinker. Vooral de 1e 2 maanden had ze nooit genoeg en altijd honger. Nu ik 5x200cc mag geven, drinkt ze er dan ook normaal gesproken tussen de 900 en 950 cc van op. Alleen de fles van 23.00 uur dirnkt ze "slecht"; te moe Dadelijk weer de ha bellen voor een afspraak met het verzoek of ze ontlasting op kweek kunnen zetten. Wordt vervolgd