Ons zoontje is nu ruim 3 maand oud en zit nu op 4 á 5 flessen van 180+6.. Alleen heeft hij na de fles nog honger.. We hebben al verschillende flessen en spenen geprobeerd zodat hij wat langer over de fles doet.. Nu gebruiken we de difrax S-fles en dentalspeen van de KRuidvat.. Hier doet hij ruim 20 minuten over dus helemaal goed.. Alleen nu heeft hij niet genoeg aan een fles.. Hij krijgt nu trouwens Nutrilon Standaard en 4 schepjes Nutriton tegen het spugen.. Hij krijgt soms 1 fles 210+7 en ook die gaat helemaal leeg en daarna nog steeds happen en smakken.. Na 3 á 3.5 uur is hij helemaal overstuur van de honger.. Van het CB moet ik op standaard blijven en hem gewoon laten huilen tot de volgende voeding na 4 uur.. Toch wil ik graag over op voeding voor hongerige baby's.. Maar het lijkt me niet verstandig om zomaar alle flessen te vervangen voor andere voeding.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Kan ik eerst gaan mengen? Helft standaard, helft hongerige baby's (kan even niet op de naam komen) Hoop dat iemand me kan helpen, want vind dit ontzettend zielig voor hem..
Wij zijn destijds per 2 schepjes overgegaan. Dus eerst 4 standaard+2 forte, daarna 2 standaard en 4 forte, en vervolgens helemaal. Steeds 2 dagen wachten voor een nieuwe stap. Maar mijn jochie dronk dus 6 flessen a 180/6 op. Misschien heeft jou jochie wel genoeg aan 3 standaard, 3 forte. Hij moet namelijk wel genoeg blijven drinken. En door de forte ging mijn zoontje meer spugen, dus ook niet helemaal een ideale voeding.
ik geef nu 3 scheppen standaard en 3 scheppen forte en voor de laatste fles geef ik 4 forte en 2 standaard. Mocht ik nu gaan merken dat hij niet meer voldoende heeft kan ik eerst nog wat spelen met de forte voordat ik over ga naar meer cc. In jouw geval zou ik dus eerst kijken of dat hij voldoende heeft op deze manier voordat je helemaal over gaat op voeding voor hongerige baby's
was ook niet van plan om meteen alles over te zetten naar forte Voor het spugen krijgt hij Nutriton anders komt halverwege de fles alles er al weer uit begin dan met 2 forte, 4 standaard en over aantal dagen 3 om 3.. Zal het vanavond een proberen..
We mengen nog steeds. Onze dochter heeft nu genoeg aan 3 standaard en 3 extra (dat is forte van friso...). We gebruiken dat nu al een maand op deze manier.... Je kunt eens kijken of jouw zoon daar genoeg aan heeft. Je hebt nog wel even te gaan voordat je rijstebloem en hapjes mag gaan geven. Op deze manier kun je toch nog iets ophogen door de verhouding te veranderen.
Heb nu 2 schepjes Forte en 4 schepjes Standaard.. Hij houdt het wel iets langer vol maar nog geen 4 uur, dus over 1 of 2 dagen doen ik eerst 3 om 3, kijken hoe dat gaat.. Hij slaapt ook een stuk rustiger dus heb het gevoel dat dit wel gaat werken.. Hij drinkt de fles helemaal leeg dus dat zit ook wel goed.. Ontlasting is ook normaal.. Bedankt voor de reacties elk geval..