Even mijn grote verbazing uiten: Vanochtend bij de wekelijkse boodschappen stond ik met een pak Friso Forte in mijn handen. Onze Leo is een gulzig kereltje die goed drinkt en eigenlijk (naar mijn mening) te snel weer aan het brullen is voor weer een fles. Terwijl ik nu ook al fruithap en groentehap tussendoor geef. Schema: 7:00 fles met rijstepap 9:30 fruit (groot potje helemaal leeg) 11:00 fles 14:30 fles 16:30 groentehap (groot potje helemaal leeg) 18:00 fles met rijstepap en dan naar bed tot de volgende ochtend. Ik loop al een tijdje met het idee om dan maar forte voeding te gebruiken omdat ik met moeite de ruimte tussen de flessen kan rekken tot 3,5 uur. Even vergelijken: gewone Friso2 900 gram voor 7,39; 1 schepje is ca 5 gram, dus het hele pak is goed voor ca 6 liter voeding. --> 1,23 per liter. Friso2 Forte 700 (!) gram voor 7,99; 1 schepje is ca 6,5 gram, dus het hele pak is goed voor ca 3,6 liter. --> 2,22 per liter. Laat die Forte voeding dan maar lekker zitten! Donderdag maar eens overleggen op het CB wat ik kan doen om ons mannetje wat langer tevreden te houden. Groet van kiki
Phoe, dat scheelt nogal zeg! Misschien kun je hem tussendoor iets van een "snack" geven. En dan bedoel ik natuurlijk geen mars ofzo, maar bijvoorbeeld een soepstengel. Heb er zelf nog geen ervaring mee hoor, dus ik roep gewoon wat ik denk. Maar als ik het voedingsschema zo zie, dan is hij inderdaad wel een grote eter zeg!
Ik heb het advies toen gekregen om proberen johannesbroodpitmeel in de voeding te doen, dat is een pakje net als bambix , geven ze ook wel eens tegen spugen geloof ik, dat hielp bij ons en is ook niet zo duur gelijk. Heeft hij trouwens savonds toch niet nog een voeding nodig, hijs best nog wel jong.
Ik deed er ook Johannesbroodpitmeel in maar vond dat erg duur. Gelukkig kreeg ik het vergoed vanwege Lars zijn reflux. Wat ik me kan herinneren kost het ca 5 euro voor een pakje. Het schepje is wel kleiner maar er gaan toch al snel ene paar schepjes in iedere fles.
@maisy: jong? valt wel mee hoor, hij is nu ruim 6 maanden en een flinke kerel van ruim 8 kilo. Met een extra fles zou ik hem alleen maar dikker maken. Dat is ook het punt, ik wil eigenlijk niet meer voeding aanbieden omdat hij al zo lekker stevig is. Liever geef ik voeding die wat langzamer verteert. Nou ja, hoe dan ook, donderdag maar even overleggen met het CB. Tot die tijd zal ik eens zien of idd Johannesbroodpitmeel iets is. Groet van Kiki
Jah kvind 6 maanden wel jong , ligt er aanhoe je het bekijkt denk ik. Sommige kinderen hebben langer avondvoeding nodig dan anderen, mijn meisjes hadden iig nog wel behoefte aan een voeding na het eten maar ieder kind is anders, idd ff overleggen met het cb
@Inky ik gebruik voor Yassir ook Johannesbroodpitmeel en ik krijg het niet vergoed. De kinderarts heeft het voorgeschreven voor Yassir. Ik ga eens gelijk informeren bij me verzekeraar.
Het verschil in prijs tussen Friso standaard en Friso Extra was mij pas opgevallen toen ik het al thuis had staan, in de standaard zit idd 900 gram en in de extra maar 700 gram. Overigens kost Friso standaard bij de AH hier maar 6,95 per pak, dat is me ook opgevallen, dat de prijzen per supermarkt/drogist ook nog best aardig kunnen verschillen! Ik gebruik sinds vorige week Friso Extra en voor mij is er een wereld open gegaan zeg. Ik had de laatste week een klein mannetje thuis dat continue over zijn toeren was, absoluut niet voldaan was na zijn voeding. Hij kreeg 6 voedingen per dag. In overleg met het CB krijgt hij nu Friso extra, en hij is is sindsdien weer lang tevreden tussen zijn voedingen door, omdat hij nu langer volzit krijgt hij zelfs een voeding minder op een dag, dus dat staat er ook tegenover. Hij huilt bijna niet meer, en is een heel vrolijk voldaan mannetje. Joey is overigens pas 3 maanden en weegt op 300 gram na ook al 8 kilo . Met voeding voor hongerige baby's voorkom ik dat hij meer voeding nodig heeft en zo hou ik zijn gewicht zoveel mogelijk onder controle