Hallo moeders, Onze dochter Tara is ook te vroeg geboren. Om precies te zijn 6 weken. Bij haar geboorte woog ze 2860 gram en was ze 45 cm. Mijn vraag is eigenlijk hoeveel voeding jullie baby's ongeveer krijgen. Tara krijgt nu 6/7 flessen van 120cc/135cc. En slaapt jullie kleintje 's nachts al door? Tara komt 's nachts nog 1x rond 03:00 uur. Groetjes
hi patricia, orlando is 4 wkn te vroeg geb. en was 43cm en 2265gr. hij krijgt voll bv. in het begin heel ff ook fv gehad maar nu weer bv. hij slaapt soms door en soms niet (lekker vaag hè, maar zal per kind verschillen denk ik. hij krijgt voeding op verzoek, maar komt ook nu nog tpch wel aan de 8 keer zowieso hoor. hij is inmiddels denk ik nu zo'n 60 cm en 6 kilo, moet zo naar het cb dan zullen we het zien. succes gr saskia
Tymen is nu 5 maanden en krijgt 4 voedingen van 240 cc met 8 schepjes. In de laatste fles zit 20 cc extra en nutrix. Tymen was vier weken te vroeg en woog 2380 gram en was 46 cm Tymen slaapt 's nachts door, hij krijgt zijn laatste voeding rond 19 uur en krijgt de volgende om 6.45 uur.
Colin is nu ruim 5 maanden en krijgt (nog steeds) 6 voedingen van 135 cc die hij niet altijd op krijgt. Colin is 10 weken te vroeg geboren en woog 1286 gram en was 38 cm. Colin slaapt 's nachts door, hij krijgt zijn laatste voeding om 24.30 en zijn eerste om ongeveer 7.30. Ik heb geprobeerd een fles minder te geven en meer voeding per keer, hij drinkt dan echter niet meer dan nu met 6 flessen. Om te voorkomen dat hij af gaat vallen zitten we weer op 6 flessen. Vanaf deze week mag ik nutrix gaan proberen bij de laatste fles en gaan we weer proberen naar 1 fles minder te gaan. Ik ben deze week bij de kinderarts geweest en deze gaf aan dat het bij sommige kinderen (zeker prematuren) gewoon heel lang duurt voordat ze meer drinken in minder flessen. Ik moest me er niet druk over maken en gewoon af en toe proberen.
Jee Natas, onze kindjes zijn even oud, maar wat een verschil dan he? Maar ja, Colin was 10 weken te vroeg en Tymen 'maar' 4...
Hey setteke, Ja ik zat ook al te kijken, wauw 4 flesjes. Maar als je beide kereltjes corrigeert in leeftijd dan is Colin in principe 5 weken jonger. Tja en echt een goede eter is het ook niet, hij is al vanaf zijn geboorte verkouden en kan moeilijk door zijn neusje ademen waardoor hij (wanneer hij de volledige 135 drinkt) minimaal een half uur over zijn flesje doet. Na (of vaak al tijdens) de voeding is hij heel moe, het kost hem een hoop energie dat drinken. Tja we zien wel wanneer hij toe is aan een fles minder en meer voeding per fles, maar als ik merk dat hij met minder flessen te weinig drinkt, dan blijf ik lekker op de 6 flessen, anders ga ik er erg van stressen. Dat hele drinken en aankomen verhaal uit het ziekenhuis zit er dan toch nog heel erg in bij mij!
Ferron is nu 56,5cm en 5240 gram. Momenteel krijgt hij 5 voedingen (fles) 4 van 150 cc en de laatste van 165cc. Hij heeft ze binnen no time leeg die flessen, we hebben het bijgehouden, met 5 minuten zijn ze leeg! Volgens mij al zou je hem 200cc per fles geven, dan is hij nog binnen 5 minuten leeg!
@ natas, je hebt groot gelijk, gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Als Colin het goed doet op 6 flesjes, dan lekker zo houden. Wij zijn met drie maanden al op 4 flessen gegaan omdat Tymen daar aan toe was. (Op advies cb) Maar dat merk je gauw genoeg. Ik moest Tymen steeds wakker maken voor zijn 5e fles, dus toen mocht ik die eraf halen. Na een weekje had hij het door. Dus hij was er gewoon echt aan toe! wat je zegt over het hele gedoe van genoeg drinken en aankomen vanuit het ziekenhuis dat heb ik ook nog steeds. Afgelopen week wilde Tymen een paar dagen nauwelijks drinken,nou dan ben ik weer doodongerust over hem. Ik voelde gewoon dat hij afviel! niet zo leuk, maar nu is alles weer oké!
Hey, Ook ik heb een prematuurtje (6weken te vroeg).. en was een hele moeilijke drinker... Toen ze 60cc moest drinken deed ze er al drie kwartier over.. en bij overschakeling naar 'grotere' flesjes deed ze er dus nog langer over en protesteerde ze heel vaak (en 'dwong' ik haar eigenlijk te drinken) nu moet mijn meisje flesjes van 165 drinken (vijf flesjes) op advies van kinderarts niet meer dwingen, en pas om de vier uur voeding aanbieden ook als ze bv maar 50cc had gedronken... was heel moeilijk in het begin, zeker omdat ik haar ook zag afvallen (en ja ook in de couveusetijd er het ingestampt gekregen dat ze goed moet aankomen...) maar nu twee weken later drinkt mijn meisje gemiddeld flesjes van 140cc wat dus heel goed is...(ook wel van andere voeding overgestapt krijgt nu anti reflux en hyperallergene..)
Jeetje, wat een verschillen zeg per baby..... Tara krijgt haar 6e fles rond 22:30 uur. Voor deze fles moeten we haar wel wakker maken. Meestal komt ze dan om 03:00 uur weer (dus de 7e fles). Ik ben eigenlijk benieuwd of ik haar niet gewoon kan laten slapen om 22:30 uur. Ze ligt dan echt in diepe slaap en drinkt haar flesje dan ook nooit leeg. Ben benieuwd wat ze doet als we haar laten slapen, maar mag/kan dit ook? Wat zijn jullie ervaringen?
het verschilt hij krijgt afgekolft melk en de 1 keer drinkt hij 60 dan 100 dan weer 200 en hij krijgt 5 flessen op een dag ik zou als ik jou was proberen die laatste fles neit te geven en kijken of ze doorslaapt doet ze dat dan kun je die fles laten vallen
Renzo is nu ruim 2 maanden oud. Krijgt 6 flessen á 110cc om 3-7-11-15-19-23 uur. We hebben geprobeerd meer per fles te geven en de nachtvoeding te laten vervallen, maar helaas heeft meneer daar nog geen zin in, kwam om 3.15 uur. Na overleg met jeugdzorg kreeg ik ook het advies om de nachtvoeding nog even aan te houden, omdat hij gecorrigeerd "pas" 4 weken was en 4260 gram. Moet 6 april weer naar het CB met hem, dan nog eens aankaarten.
Feron drinkt momenteel nog steeds 5 flessen per dag. Op advies van het CB. Hij heeft lange tijd (2 maanden) maar 60cc per flesje gedronken, 7 keer. Had steeds het idee dat hij veel te weinig kreeg. Mar van de kinderarts mocht hij nog niet meer. Sinds hij 5 flessen van nu 155cc en die 5e laatste van 22:30 met 170cc drinkt is hij ineens heel veel aangekomen.(niet teveel overigens hoor) Hij slaapt nu in principe wel door tot 06:30, maar word altijd standaard nog even wakker uit zijn slaap, gewoon gewenning van zijn nachtfles nog denk ik.We geven hem dan de speen, en dan tukt hij zo weer door. Sinds 7 weken krijgt hij geen nachtvoeding meer. We proberen wel het ritme voor hem erin te houden dat hij ook in t weekend gewoon 6:30 de eerste fles krijgt. Voor de fles van 22;30 moeten wij hem ook altijd wakker maken. Maar hij is er nog niet aan toe om voor 4 flessen te gaan, denk dat hij dan wel wakker gaat worden van de honger s'nachts. Alleen hij moppert wel vaak na de fles, hij heeft hem met 5 minuten leeg, en dan huilt hij daarna even, als we m dan de speen in doen, is het over. Ik weet niet of het nou komt dat hij nog niet genoeg heeft gehad, of dat zijn zuigbehoefte nog niet voldaan is, omdat hij de flessen zo snel leeg heeft. Weet iemand dat misschien ivm ervaring?
Even over de voeding nog? wanneer mag je het verdikken met nutrix? zodat de buik wat langer vol zit, en eventueel kan doorslapen? Ferron slaapt wel goed hoor, maar word standaard wakker s'nachts, misschien dat het helpt, of om zijn moppergedrag te verhelpen met wat verdikte melk?! Ik doe er overigens nu wat johannesbroodpitmeel door de voeding heen, op aanraden van de consultatiebureau arts. Nu las ik alleen op de verpakking dat dysmature babies dit word afgeraden?! iemand een idee waarom dit is? en waarom de arts het dan toch aanraad, terwijl hij weet dat Ferron een dysmature kindje is? Of zou het alleen niet mogen als de kids nog heel jong zijn?
Hey Danili, Nutrix mag vanaf 4 maanden! Dus go for it! In het begin 2 theelepeltjes, tenminste dat zeiden ze tegen mij. Colin vond het helemaal niets! Hij is er blijkbaar nog niet klaar voor. 5 flessen hebben we deze week ook weer geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Zit dus nog steeds op 6 flessen van 135.
ja, het mag dus wel vanaf 4 maanden, maar Ferron is gecorrigeerd 3 maanden en 1 week...mag het dan ook nog? Of hangt het bij het mogen geven van nutrix af van de darmen of die het aankunnen? En dat die "goed' ontwikkeld zijn als dit 4 maanden na de geboorte gegeven wordt? heb jij Collin ook gewoon met zijn 4 maanden gegeven? (gecorrigeerde leeftijd 3 maanden?)
Oh ships laten we maar zeggen...'t was laat! Maar ik mocht het met Colin inderdaad al eerder proberen. Zowel de kinderarts (als het CB die ik toch maar voor de zekerheid had gebeld vanwege de 4 mnd die op de verpakking staat) vonden het ok. Ik heb het geprobeerd toen ik probeerde naar 5 flessen te gaan. Hij was gecorrigeerd pas 3 mnd en een ruime week. Ik denk dus dat het geen probleem is maar misschien voor de zekerheid even vragen? Colin is niet een hele makkelijke eter, Ferron zoals ik het lees wel dusss, als we daar naar kijken tja dan zal ik denken waarom niet. Colin kreeg het niet weg, en ook de 5 flessen werden weer een ramp, dus we zijn weer verder gegaan als voor het ' experiment' ,6 flessen en geen nutrix, en dat gaat gelukkig weer prima
oke, misschien dat ik het deze week in huis haal, en gewoon probeer. klein beetje maar door de normale voeding.... heb r nu johannespitbroodmeel doorheen,maar las nu vprige week op die verpakking, dat je dat eigenlijk niet aan premature/dysmatyre baby's mag geven....oeps! maar waarom raad de cb arts dat dan wel weer aan? of mag dat niet als pre/dysmatuurtjes nog erg jong zijn? volgende keer maar ff navragen.... hebben jullie ook Nenatal van Nutrilon gehad?