Hoi allemaal, Gisteren is me zoiets bijzonders overkomen, ik heb voor het eerst in mijn leven een goede echo gehad. Had ik altijd een te klein vruchtje, hartje te langzaam, of leeg zakje, altijd zeiden ze al dat het ws mis zou gaan en dat klopte ook... Nu was het een goede echo!!!! Alles was goed, vruchtje is zelfs 2 dagen op groei vooruit gezet. Maar nu komt t.....ik ben nog nooit zo bang geweest dat het alsnog fout gaat.. Ik ging echt in die stoel liggen en dacht nou kom maar op met je slechte nieuws...... Was het gewoon perfect. Maar, ik heb Hashimoto. Mijn schildklierwaardes zijn altijd dik in orde, behalve mijn tpo, die zit altijd rond de 2500. Ook al de vorige zwangerschappen. Nu zat die op 4!!!! hartstikke super dus. Dat was vlak voor de zwangerschap. Nu morgen weer bloedprikken om te kijken hoe de tpo nu is, en dan vanaf zadag weer medicatieverhoging. Ben zo bang dat het weer mis gaat. Hoeveel kans heb ik nu op een goede zwangerschap? Nu ik een eerste goede echo gehad heb?? Gaat t dan toch echt gebeuren? Of stort mijn wereld binnenkort weer in? pffff.................wat een drama......en als het goed blijft gaan.....zou ik me dan de hele zwangerschap zo blijven voelen? Angstig?
hoi gefeliciteerd zeg! Wow, dat je dit mee mag maken, erg bijzonder allemaal. Ik snap je angst en ja, het zal wel even duren waarschijnlijk voor je die kwijt bent, als je al zoveel hebt meegemaakt. Nu je echter een goede echo hebt gehad met het kindje dat op groei schema ligt, heb je veel meer kans dat het goed blijft gaan! Daar mag je echt op gaan vertrouwen. Natuurlijk blijft de eerste periode spannend maar probeer echt vertrouwen te hebben in je lijf en in je zwangerschap. Als de angst te groot wordt, dan is het verstandig om er met iemand over te praten, bijvoorbeeld je huisarts, of een goede vrouwen coach. En natuurlijk mag je hier altijd je vragen stellen. Ik wens je een heel goede en mooie zwangerschap, en hoop echt dat je ervan kunt gaan genieten. Mirjam
Dankjewell!! Voor je lieve woorden!! Volgens mij hebben ze idd wel begeleiding in het ziekenhuis als je dat nodig zou hebben..is misschien wel een idee om af en toe mijn hart te kunnen luchten..