Hallo Mijn zoontje van 2 weken en 1 dag is sinds 4 dagen volledig over op KV, hiervoor kreeg hij een combi van BV en KV. Hij krijgt 7x 60cc met 2 schepjes... Maar hij lijkt meer honger te hebben nu, hij is 3 weken te vroeg geboren en woog bij de geboorte 2700gr en haalt nu vandaag krap aan 3 kilo... Wat is nu verstandig??? 6x 90 met 3 scheppen aanbieden of 7x 90cc met 3 scheppen??? Of toch blijven op de 7x60cc met 2 schepjes?? Hij wordt nu 2 uur na de voeding onrustig en dan is een uur rekken best lang....
Niet rekken in ieder geval. Dat deed je bij bv niet, en bij kv is het ook helemaal niet nodig. Het is beter vaker een kleiner flesje aan te bieden dan minder vaak een grote. Geef hem voeding wanneer hij erom komt, niet later, en zie of hij genoegen neemt met 60/2. Hij zal vanzelf meer lusten en er dan ook langer tussen laten. Geef het de tijd.
Idd niet rekken gewoon geven als hij honger heeft. Je kan kijken wat hij met een flesje van 90/3 doet drinkt hij het op dan zou ik hem dat aanbieden anders gewoon de 60/2. Onze zoon heeft ook in het begin meer dan 7 flesjes gehad zat weleens op 9 maar kon hem moeilijk laten huilen voor een uur lang ben daar geen voorstander van.
Als ik me niet vergis is de richtlijn 150 ml per kilo. Ook zou ik eerder kleine flesjes geven dan grote. Het rekken zijn de meningen over verdeeld. Ik zou zo veel mogelijk houden aan de 3 uur anders krijgt hij aan het einde van de dag teveel. Volgens ziekenhuis was dat ook kwestie van wennen. Onze uk kwam zo vaak alleen was dat hier niet omdat hij honger had. (Verborgen reflux)