Ik werk elke ochtend en twee keer per week ook 's middags en 's avonds . Voor 's ochtends laat ik 1 fles van 200 ml thuis en de dagen dat ik ook 's middags en 's avonds weg ben, nog eentje extra voor een uur of 18.00. Ik vind soms erg lastig om met kolven en BV geven uit te komen aangezien ik alleen thuis kan kolven (op mijn werk kan het niet). Het is soms een heel gestress! Ik geef BV voor ik weg ga, kolf direkt als ik thuis kom, geef vervolgens na 1,5 uur BV, ga weer naar m'n werk en als ik thuis kom (om 22.00 uur) geef ik BV, maar heb dan moeite om later (om een uur of 23.30) te kolven. De dagen dat ik alleen 's ochtends werk, lukt het kolven thuis ook niet altijd even goed, want dan geef ik BV. Tot nu toe red ik het net, maar ik heb het idee dat mijn melkproduktie een beetje terug loopt. Heeft u tips? Ik wil ook niet te laat naar bed, want iksta elke dag om 5.30 uur op want begin om 7.00 met werken. :
ik snap dat dit een heel geregel is. de enige tip die ik je heb is om te kolven op je werk. het is bij wet vastgelegd dat een baas je 1/4 van je werktijd moet geven om te kolven of te voeden. ook is je baas verplicht om je een geschikte ruimte te geven, een ruimte die afsluitbaar is. (en geen toilet). Mijn advies is om toch eens op je werk te gaan praten. je hebt er gewoon recht op en het geeft je thuis wat rust. je kolft op je werk op de tijden dat je normaal je kind zou voeden. maak echt gebruik van je recht.
Oh sorry, ik had niet begrepen dat je niet in nederland woonde. echter als ik je verhaal zo lees is dit inderdaad een situatie die je niet vol houdt. wanneer je het extra kolven niet meer volhoudt kun je altijd kiezen voor een combinatie van borst en flesvoeding. je kunt de voeding dat je er niet bent. dus bijvoorbeeld 10.00 uur standaard vervangen door flesvoeding. de dagen dat je ook 'smiddags en 's avonds werkt kun je ervoor kiezen om de voeding over te slaan of als je tussendoor even thuis bent het kind extra aan te leggen. wanneer de dagen dat je heel de dag weg bent verdeeld zijn over de week kun je de dagen erna de melkproductie met soms een keer extra aanleggen waarschijnlijk wel weer goedmaken. echter zie je tussendoor ergens een keer de mogelijkheid om te kolven doe dat dan. let er wel op dat wanneer je 1 voeding overslaat je mogelijk wat stuwing kunt krijgen. ik weet niet of de dagen dat je 'smiddags en 's avonds werkt tussendoor ergens een mogelijkheid hebt om te voeden of te kolven of dat er dan meerdere voedingen achter elkaar zijn die niet gegeven kunnen worden? let wel goed op harde plekken in je borst nadat je een voeding hebt overgeslagen. je loopt namelijk een iets groter risico op borstontsteking.