Aanbevolen hoeveelheid voeding niet genoeg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Strandbal, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dames ik wil graag even wat advies.
    Mijn zoontje is nu 5 dagen en na gehannes met BV wat niet lukte en allemaal gedoe, zijn we sinds maandag compleet overgestapt op FV.
    Maar nu is het zo dat je elke dag 10cc meer mag geven, dus vandaag mag de kleine 50cc, maar dat is niet genoeg. Hij blijft dat maar jammeren en zeuren en dat gaat net zo lang door totdat ik nog wat extra voeding geef.
    Hij hoeft niet direct weer in slaap te vallen maar hij blijft ook echt met z'n mondje zoeken. En als ik dan nog een beetje extra geef is 'ie verzadigd en ligt 'ie lekker bij me tot 'ie in slaap is.

Maar nu dus mijn vraag, kan het kwaad dat ik hem zo nu en dan wat extra geef? Ik heb ook geen zin om met een huilend kind te zitten omdat die arme schat nog honger heeft.

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hoeveel cc geef je hem dan extra?
    Als je merkt dat je kindje dan wel verzadigd is, zou ik dat beetje extra geven. Je kindje geen honger laten leiden!

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    haha, ik heb de eerste nacht na keizersnede toen ik thuis was een volledige fles extra gegeven, ik weet nog zo dat ik bang was hem te overvoeden en blij was toen de kraamzorg kwam dat ik het kon vragen, weet je het moet redelijk blijven maar als ze honger hebben dan moeten ze eten, punt.:D:D:D

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #4 Strandbal, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
    Ik geef hem nu in 1e instantie 60cc, omdat ik zoveel moet aanmaken en hij drinkt dat allemaal op. Dan kijk ik het eerst even aan of 'ie rustig word en in slaap zal vallen. Is hij stil dan doe ik niks, Maar is 'ie na een half uur nog aan het jammeren/huilen dan maak ik 30cc.
    Als ik hem meer heb gegeven dan laat ik hem wel langer slapen want om dan na 3 uur weer voeding te geven lijkt me wat overdreven. Maar ik ben inderdaad bang dat ik hem overvoed ofzo.

5. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zat voor de kraamweek om was ook al op 90 cc want ze had anders ook niet genoeg. Nu is ze een maand en zit ze op 120 cc.
    Doen wat jij denkt dat goed is. Honger is hier gewoon eten krijgen.

6. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor het einde van de kraamweek bedoel ik dus

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Kolf je nog? Bv is wat lichter verteerbaar dus dat zou je dan nog er bij kunnen geven

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb net mijn kraamzorg gevraagd, en volgens haar zijn het krampjes waar hij last van heeft ipv honger. En dat hij voeding toch wel eet, honger of niet.

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    mijn zoon zat met een week op 90 cc en heeft dat best lang volgehouden daarna. kijk naar je kindje dat is belangrijker dan d richtlijn honger is honger.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat denk ik ook. Of zuigbehoefte. NIet meer geven dus dan hij mag hebben, 90 cc voor een kind van 5 dagen is heeeeeeel erg veel. Veel te veel.
    Bij baby's zie je vaak dat ze toch wel wegdrinken wat je ze geeft, zeker bij flesvoeding, (daar hoeven ze minder hard voor te werken dan BV). Bij zuigbehoefte dus vooral een speentje geven.
    Hoe lang doet hij over die 60 cc? Ze moeten zo'n 15-20 minuten over de fles doen, dus als hij sneller drinkt, een kleinere speen zoeken of langzamere fles, zodat de zuigbehoefte voldaan kan worden :)

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo ik geef zeker geen 90cc in 1x. Ik verwacht ook niet dat hij gelijk slaapt, maar zoals net was 'ie 2 uur aaneen lopen jammeren/huilen dus heb ik hem nog even gevoed en toen viel die gelijk als een blok in slaap...

12. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Het ligt er ook aan wat het gewicht van je kindje is. Mijn zoon werd met 42 weken geboren met een gewicht van 9 pond. Hij had echt niet genoeg aan de standaard voorgeschreven voedingen. De kinderarts zei toen dat we meer mochten geven

13. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik heb altijd gevoed op verzoek, ook met flesvoeding. Dat is hier in Engeland ook het advies. Ze heeft er zover ik weet niets aan overgehouden en ze heeft regelmatig meer gekregen dan dat er in Nld wordt aangeraden. Maar dit is natuurlijk een keuze die iedereen voor zich moet maken :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

OK, zo klonk het wel namelijk :D
    Maar 2 uur huilen en dan na een flesje in slaap vallen. Ja, lastig. Van 2 uur huilen/jammeren krijg je ook wel honger natuurlijk.
    Het is iig dus belangrijk dat hij 15-20 minuten over de fles doet. Als hij sneller drinkt, kan hij iig zijn zuigbehoefte niet voldoen en zal hij hongersignalen blijven afgeven, en dan betekent dat dus niet perse honger.
    Bij krampjes willen ze ook zuigen en dan is het dus ook geen honger.
    Dus automatisch meer voeding geven is niet altijd handig. En kan zelfs problemen versterken, als er bijv teveel lucht meekomt, wat dan weer krampen veroorzaakt. Of dat het maagje te vol zit, voeding omhoog komt en maagzuur meeneemt, pijn veroorzaakt, daardoor willen drinken, enz enz.
    Als het wel echt honger is, dan is wat extra voeding prima, maar kijk dus wel goed, want de signalen zijn echt nogal gemakkelijk te verwarren met elkaar.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dankje voor de tips. En hij drinkt inderdaad veel sneller dan 15-20minuten, dus daar ga ik ook opletten dat ik niet te snel alles geef maar afentoe stop tussendoor. Mijn schoonzus heeft voor mij infacol gekocht dus ik hoop dat dat ook een beetje zal helpen.
    Spugen doet hij bijna niet. De eerste 3 dagen wel maar sinds gister is het vrijwel helemaal niet...

16. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ik had en heb ookk een hongerig kindje
    Doe wat je goed voelt.

Wat hier goed hielp tegen krampjes is inbakeren!
    Door de krampjes werd hij zo wild dat hij zichzelf wakker sloeg.
    Bij het in bakeren werd hij meteen rustig, sliep langer en had dus minder behoefte aan voeding omdat hij een paar uur sliep ipv 45 min.
    Bii krampjes hebben ze inderdaad zuigbehoefte. Ingebakerd bij mama liggen en speen gebruiken hielp hier... dan sliep ie snel in.

Ook ik heb het probleem van hoeveelheden nog steeds. Mn zoontje is 9 weken 6900 gr en zit aan de maz van voedingen (5 x 180/6) en ook ik blijf mn gevoel volgen.

Succes!!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zat aan zuigbehoefte te denken, dus je zou een speentje of een pink kunnen geven na de fles.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt mij ook eerder zuigbehoefte en kramp dan honger.
    Probeer gewoon aan te leggen als hij na een fles erg blijft zoeken, dat kan veel troost geven.

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou dames het ligt inderdaad aan krampjes ipv honger. Mijn schoonzus heeft voor mij infacol gehaald en tot nu toe werkt het. Hij heeft bog wel krampjes na het eten maar een stuk minder en korter. Ik probeer nu ook de avent fles ipv difrax.

Deel Deze Pagina