Spugen na de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linda1903, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1903

Linda1903 Lid

Jan 21, 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 8 weken oud en krijgt flessen van 150/5 (soms een klein flesje als hij eerder honger heeft).
    Nu spuugt hij sinds gisteren na elke fles een flinke golf melk tijdens een boer eruit. Eerder deed hij dit niet, alleen een enkele keer als hij ter gelijker tijd moest poepen. Hij poepte ook 3x achter elkaar, terwijl zijn ritme poepen om de 2 of 3 dagen is. Hij heeft ook veel slijm, omdat hij wat verkouden is (geweest).
    Hebben jullie hier een verklaring voor?
    Alvast bedankt!

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Hallo ts,

Onze zoon is welliswaar een stukje ouder maar heeft hetzelfde probleem door zijn verkoudheid.
    Ik geef nu kleine flesjes en dan nog gaat het niet altijd goed.

Hij probeert dan zijn slijm op te halen wat wat losser is komen te zitten door de melk en dan komt er ook weer melk mee.
    Ik geef hem nu wat water na na zijn flesje waardoor er minder slijmvorming komt. Want melk geeft natuurlijk ook weer extra slijmvorming.

En wat je ook kunt doen is zoutoplossing neusspray gebruiken. Dit mag meerdere keren op de dag.

Succes!

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier is dat ook al zo sinds ik ben over gegaan op fv. Twee weken terug s ze ziek geweest en sinds dien is het helemaal erg.
    Zelfs de nutriton die ik er door doe om het te verminderen helpt niet altijd.

Ik gebruik ook neusspray en geef na t flesje soms no g wat water.

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

Owhja en ik ben de flessen weer gaan verlagen.
    Gag eerst 5x 150/5 en nu 2x 120/4 en 3x 150/5 .
    Die van 120 heb ik vervangen bij de flessen waar het t ergste was.

Nu gaat t al een stuk beter

5. Linda1903

Linda1903 Lid

Jan 21, 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik ga de neusspray proberen, evt kleinere flesjes en een slokje water na de fles.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje deed dat ook opeens, enorme golven melk die eruit kwamen na het drinken, ook kleine flesjes.
    Hier kwam het door de melk zelf, toen we overstapten naar een ander merk was het spugen ook direct voorbij.

Het zou dus ook door de melk zelf kunnen komen.

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hoe gaat t nu linda ?
    Heeft al iets geholpen of t verminderd ?

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Het kan ook reflux zijn... Alleen als je er niet mee bekend bent zal je het ook niet zo snel herkennen. Bij ons was het dus 1 van de dingen die bij de Reflux passen. JBP door de voeding wil wel helpen en schuin houden bij de voeding.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja idd. Hier ook veel gespuug ondanks de JBP ..
    Op t cb vroegen ze of ze pijn had voor tijdens of na de fles maar da heeft ze niet en dus werd reflux afgeschreven.
    Kunnen ze dat ook hebben zonder pijn ?

10. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Mijn zoontje had dit ook toen hij verkouden was. De tips over de zoutoplossing en water heb ik ook gebruikt. Wat daarnaast nog wel eens hielp was om hem tussendoor al een boertje te laten doen waardoor hij een minder grote boer liet aan het eind en dan kwam er ook minder (of geen) melk mee. Wie weet kun je dat nog proberen.

Succes!

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja dat hangt ervanaf hoe ernstig dat het is. Bij ons was jbp wel voldoende en schuin houden (zijn bed staat dus ook permanent schuin) Maar dat een baby veel melk opgeeft tot braken aan toe is wel een teken dat de maagklep het niet kan handelen..

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja idd. Met 3 van de 5 flessen is het echt drama.
    Heel veel spugen ..en omdat ze veel haartjes heeft komt ook alles in haar haar en moet ze dus regelmatig per dag in bad om het eruit te wassen.
    Veder is ze wel vrolijk .

Volgens t cb moest ik het maar "laten gaan " en als ik merk dat ze er pijn bij krijgt bellen.
    Haar vader zn maag klep sluit ook niet goed...vanaf baby's af aan .

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kleinere flesjes vaker aanbieden? Dat heeft vaak echt een positief effect op het vele spugen. 5 flessen is best veel voor zo'n maagje en hoe voller het zit, hoe sneller het er weer uitkomt natuurlijk.

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

Heb ik ook geprobeerd maar dan is ze niet tevreden ;)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dus ze blijft meer willen na zo'n klein flesje? Een pauze van evt. een half uur of een uurtje ertussen werkt ook niet?

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja probeer een klein flesje maar zodra die op is ze ontevreden .
    Met een fles van 120 en 150 heb ik altijd zn 20minuten pauze.
    Langer kan ze dan niet wachten

17. Linda1903

Linda1903 Lid

Jan 21, 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Het gaat al beter. Nog wel veel slijm, maar vandaag maar 1x een golfje melk. Z'n matrasje ligt nog wel schuin. Soms huilt hij even na het flesje, maar nadat hij een boertje heeft gelaten is het snel over!

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

Fijn linda dat het wat beter gaat !

Share This Page