hoeveel voeding/ overstappen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by zonnebloempje, Dec 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnebloempje

Apr 25, 2008
    48
    0
    0
    hallo,

Ik heb even een vraagje over hoeveelheid voeding. Mijn zoon is aankomende week 4 weken oud. Bij zijn geboorte was hij ruim 9 pond. Sinds de geboorte kolf ik volledig omdat hij de borst niet 'snapt'.. De laatste week drinkt hij zo'n 6 á 7 flessen per dag van 160-180ml.
    Op dit moment loopt de kolfopbrengst wat terug en wil ik langzaam overgaan op flesvoeding.
    De hoeveelheid die hij van BV drinkt is veel te veel wanneer je dit als fv gaat aanbieden.
    Hoeveel zal ik hem gaan aanbieden?

Ik hoor graag je advies!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Borstvoeding werkt vaak anders dan flesvoeding, dus dat is vaak geen vergelijk met hoeveelheden.

Hoe zwaar is je zoontje nu ongeveer? Wanneer hij 4-5 kg is, dan mag hij rond de 800ml flesvoeding per dag drinken. Iets minder is ook prima. Borstvoeding telt niet mee. Wanneer hij al boven de 5 kg is, dan is de maximum hoeveelheid 1 liter per dag. Dit is wel het maximum totdat je zoontje 6 maanden oud is.

Groetjes Linda

3. zonnebloempje

Apr 25, 2008
    48
    0
    0
    Dank je wel!
    Ik ga het gewoon uitproberen de komende week. Kan nu nog aanvullen met BV (uit de diepvries)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Graag gedaan!

Share This Page