Radeloos..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kbloem, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Maud heeft reflux en daar krijgt ze medicijnen voor.
    Ze heeft er weinig tot geen last van.(behalve afgelopen week toen ze tandjes kreeg)

Maar ze drinkt zo slecht.Niet vanwege pijn.
    Maar het lijkt net of ze de fles niet interessant vind.
    Haal ik de speen ervan af, dan vind ze het geweldig om er zo uit drinken.

Maar om 4x per dag zo een 1 uur bezig te zijn, vind ik iets teveel van het goede..;)

Ze is ook helemaal niet hongerig, zeurt niet zelf om de fles ofzo.
    Dus ik weet niet meer hoe ik voldoende voeding bij haar naar binnen moet krijgen..
    Het is zo'n strijd elke keer.
    Bijvoeding gaat ook al niet lekker..

Dit is haar schema nu:

08.00u 150+5 (laat ze ongeveer 30 staan)
    10.00u fruithapje 100gr. (meer wil ze niet)
    12.30u net begonnen met boterham, dus 2 ienieminie hapjes
    150+5 (40 laat ze staan)
    16.30u groentehapje 50gr (meer wil ze niet)
    150~5 (laat ze 60 staan)
    20.00u 180~6 (laat ze ook 60 staan)

Is ze gewoon een kleine eter, krijgt ze wel genoeg binnen en wat doe ik anders verkeerd..

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Hoe oud is ze? Ik zie geen banner... als ze ouder dan 6 maanden is zou ik het aantal flessen terug gaan brengen en pap gaan geven. Dit is het hetzelfde maar dan van een lepel wat misschien beter te verwerken is voor haar.

Ben je wel al bij een osteopaat geweest? Misschien kan je op die manier de basis van het probleem aanpakken. Het heeft hier wonderen gedaan...

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Dankjewel voor je advies.
    Ze is trouwens net de 7 maanden gepasseerd.

Maar bedoel je dan ik een fles zou kunnen gaan vervangen voor pap.En welke zou dan het beste zijn?

(sorry voor mijn vragen, maar we zitten al zolang te dubben met haar voedingen)

Osteopaat was ik altijd een beetje sceptisch over, maar had toevallig vorige week een folder aangevragen van hier een in de buurt.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte vindt de fles eigenlijk ook niet echt interessant. Ze is 8 maanden en heeft nu dit schema:

7 uur pap (gewone bambix 6 maanden pap)
    10 uur fruit
    1 uur boterham met halve fles
    half 3 koekje
    5 uur groente
    7 uur avondpapje (kant en klaar pakje van friso)

Als ik merk dat ze meer trek heeft krijgt ze ook weleens van friso zo'n 6 maanden yoghurtje met fruit. Dat heet dacht ik zuivel en fruit.

Maar terugkomend op je vraag. Ik zou kijken welke fles het moeilijkst gaat en die vervangen. Daarnaast misschien iets minder bijvoeding geven als ze al niet zoveel trek heeft. Vergeet ook niet dat ze in principe aan 2 flessen genoeg hebben bij 7 maanden als je daarnaast maar voldoende voeding geeft. Op de site van Nutricia staan ook aardige dagschema's.

En als het allemaal niet zo lekker gaat gewoon de volgende dag weer een keer proberen. Niets opleggen en ze verhongeren echt niet zo snel hoor. Zorg wel voor voldoende vocht. Lotte krijgt iets van een halve liter water met een heel klein beetje appelsap erdoor. Uitdrogen is natuurlijk wel gevaarlijk.

Als de pap werkt mag je trouwens ook alle flessen op deze manier geven hoor. Alleen moet ze dan iets meer vocht gaan krijgen omdat de vezels dit nodig hebben.

Als je nog vragen hebt roep je maar! Ik weet hoe het is om met een baby te zitten met reflux die niet graag eet. Heeeeel moeilijk!

Succes

Deel Deze Pagina