Ik zit een beetje in een dilemma Esmay is nu 2 weken en krijgt hypo allergene voeding. Op het moment krijgt ze om de 4 uur 105 ml voeding op een dag (soms zit er iets wat speling in omdat ze net geen 4 uur red dan word het na 3 - 3,5 uur) Het consultatiebureau vertelde me dat ik haar nu s'nachts gewoon zelf mag laten komen dat heb ik afgelopen nacht geprobeerd en heeft vannacht er 6,5 uur tussen laten zitten dat vond ik al erg veel en ik besloot haar toch wakker te maken omdat ik bang was dat ze te weinig zou krijgen toch had ze geen zin in voeding en heeft maar 40 - 50 cc gedronken.... 2 uur daarna kwam ze wel voor een fles en toen heeft ze 105 ml gedronken! Stel nu dat ze er 8 uur tussen laat tussen een voeding dat zou dus betekennen dat ze 5 flessen op een dag krijgt (overdag houd ik gewoon om de 4 uur aan) van 105 ml..... Zal dit niet te weinig zijn? en is het misschien verstandig als ik het iets verhoog met b.v 10 cc per fles ofzo? Of wordt dat dan weer teveel? De flesjes die ze nu drinkt drinkt ze overigens met gemak op (binnen 10 minuten zijn ze toch altijd wel leeg, vaak zelfs al wat sneller) Hoeveel moet en mag ze op een dag hebben? Ze woog afgelopen vrijdag trouwens 3615 gram (5 gram boven geboortegewicht)
Hallo, Je kindje mag nu maximaal 5 flessen van 135 ml (120 ml water met 4 schepjes voeding)drinken. Je kunt proberen of het haar lukt iets meer te drinken. Groeten eveline
Ik heb het nu verhoogd naar 10 cc per voeding... Ze lijkt hier tevreden mee! Ze krijgt nu dus 115 ml per voeding en dan 5 x op een dag s'nachts wanneer ze komt maar afgelopen nacht heeft ze 7 uur doorgeslapen.... Dat zou dus voldoende zijn?
Hallo, Als je kindje tevreden is, gaat het goed hoor. Het belangrijkste is dat je kindje goed groeit, dat controleert je CB. Groeten Eveline