hoeveel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door zonnetjes, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik heb een vraag aan je nav "Wakker maken voor fles?"
    thijs is van 23-3 en is dus bijna 8 weken. hij weegt 5220 gram. hij krijgt nog 6 flessen per dag, per fles biedt ik hem 200 cc(180+6) voeding aan.
    je had in bovenstaand topic een rekensommetje gegeven, ben niet goed in rekenen. mijn vraag is dus hoeveel zou thijs mogen hebben? ook hij doet erg lang over de fles, over het algemeen ben ik wel een uur bezig met flesje geven, luier doen en boeren. ik geven zn flessen in 2 gedeeltes, omdat hij zo lang over de fles doet, koelt deze af en hoef ik m niet zo vaak te warmen.

    denk wat betreft spenen, dat ik een 123 speen moet gaan gebruiken.

    thijs is onze 2e, maar het blijft moeilijk hoor dat kleine grut ;)
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

    75 ml per pond lichaamsgewicht komt overéén met 150 ml per kilo lichaamsgewicht.
    Thijs weegt 5,2 kilo...dus 5,2 x 150 = 780. Dus Thijs zou gemiddeld op 780 ml melk per dag uitkomen.
    Jij geeft 6 flessen van 180 dus dat is 1080 ml melk. Daarbij nog wat meer omdat ik nu de 180 heb aangehouden.
    Eigenlijk krijgt hij dus best veel gezien zijn lichaamsgewicht.

    Is er een reden voor dat hij deze hoeveelheid krijgt? Want bij 5 x 150 ml zit hij meer op de maximale hoeveelheid.

    Ik weet niet welke speen je nu gebruikt, maar een uur doen over een voeding is lang. 20 minuten tot een half uur is mooi. Wellicht kan je een maat groter proberen of zoals je zelf zegt de drie standen speen.

    Succes ermee en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

    ilja
     
  3. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    op pak van nutrilon staan richtlijnen, waarin staat boven de 5kg, mag kind 180+6.

    dit is niet DE reden dat thijs 200 cc krijgt hoor, als hij 150+5 krijgt, kom ik met de uren niet uit en daarbij geeft hij aan dat ie nog wel meer wil. met 200 cc wel. maar ja, daar doet ie dus errug lang over. hoop dat 123 speen beter gaat.


    bedankt voor je antwoord
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het zijn gemiddelden en richtlijnen. ;) Het aller belangrijkste is dat jullie kleine kanjer het goed doet op de hoeveelheid melk die hij krijgt. Dus als hij verder tevreden is en goed groeit etc dan is het prima.
    Soms heb je ook hongerige baby's waar ook speciale voeding voor is.

    De kans zit er in dat als hij de fles sneller leeg nog sneller honger heeft. (meneer heeft dan een niet voldaan gevoel) Let hierbij op dat je niet ongemerkt steeds meer voeding gaat geven. Nutriton maakt de voeding ook wat dikker zodat ze sneller een voldaan gevoel krijgen.

    Ilja
     
  5. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    het probleem denk ik met thijs is dat hij halverwege de fles in slaap valt en ik hem dus moet helpen, mocht ik dan stoppen, dan heeft ie nog niet genoeg gehad is mijn ervaring.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer eerst maar eens een andere speen aan jullie slaapkopje ;)

    Wie weet is dat de oplossing.

    Groetjes Ilja
     
  7. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    hoi,

    nou ik heb gisteravond thijs om 22.45 de fles gegeven, 200 cc heeft ie gehad. om iets voor half 3 vannacht kwam ie weer, best vroeg dus. om half 3 heeft de fles niet leeggedronken (in slaap gevallen) en ben ruim 3 kwartier bezig geweest. vanochtend kwam ie weer om half 7, heeft ie ook niet de hele fles gehad (ook in slaap gevallen en te lang bezig geweest). en toen kwam ie veel te vroeg om kwart over 9 weer, brullen! hij had honger! heb toen sophie dr fles geprobeerd bij hem, zij heeft een 123 speen voor haar papfles. standje 1 ging veeeeel te snel voor hem, bij 2 slokjes spoot het al uit zn mondje. toen ik uiteindelijk zn eigen flesje weer pakte, kwamen er 3 knal harde boeren uit, teveel lucht dus net binnen gehad. hij heeft uiteindelijk wel 200 cc gehad. maarja officieel "mocht"ie pas om 11 uur, hij heeft nu om 10 uur al gehad. dus vrees het ergste voor vanmiddag..

    123 speen is zo op het eerste gezicht dus niet de oplossing voor mn vent.

    sjonge, het zit me wel hoog. dat thijs
    -en zn flessen niet altijd opdrinkt(omdat ie in slaap valt) en dus (veel) te vroeg weer komt
    -hij er (veel) te lang over doet

    die kopzorgen zijn vermoeiend, had gehoopt dat ie inmiddels ook wel eens zou doorslapen 's nachts.

    hem uit handen geven, zodat partner de fles doet, is geen optie. wil het zelf in de gaten houden.
    -
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    He wat vervelend nou.

    Zoals ik het lees twijfel ik of hij 's-nachts echt honger heeft. Misschien kan je eens proberen om hem iets aan te bieden, maar hij hoeft echt geen volle fles te drinken.
    Welke speen gebruik je nu?

    Daarbij zou het mooi zijn dat jezelf iets soepeler in de tijden gaat worden. Natuurlijk is het mooi als er een schema is, maar soms werkt dit niet.
    Heb je al eens nutriton geprobeerd? Zoals ik eerder zei is de voeding dan wat dikker...(let wel op dat je dan een juiste speen gebruikt) en raakt Thijs misschien wat eerder voldaan. Mijn advies is om 150cc per fles te geven met wat nutriton. Het proberen waard. Probeer een andere speen want nu ben je echt TE lang met een voeding bezig en zo blijven jullie in een vicieus cirkel draaien.
    Laat de tijden even los dan komt dat vanzelf weer.

    Ilja
     
  9. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    hoi kwebbeltje,

    ik ga nutruton proberen met eerst de m speen, en daarna zie ik wel verder. bedankt iig!

    gr zonnetjes
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hopelijk werkt het. Succes ermee en vergeet vooral niet dat je het goed doet!

    Kwebbel
     
  11. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    hoi kwebbel,

    nou er is al resultaat, niet te vroeg juichen haha.
    ik heb nutriton gekocht. een fles van 150+5 gemaakt en daar 2 schepjes in gedaan. in 25 minuten tijd had thijs zn fles leeg, een schone luier en geboert en ligt nu te slapen.
    super bedankt voor je tips. moet wel eerlijk zeggen dat ik de nutricialijn (heet dat zo??) heb gebeld, niet dat ik jouw niet vertrouw, maar het leek me ook wel fijn om ter plekke iemand te kunnen vragen. zij gaf mij dezelfde tips als jij . zij belt mij volgende week terug om te vragen hoe het gaat.

    nogmaals bedankt!!
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat de eerste zet geslaagd is. Houdt de moed erin en laat je mij weten hoe het blijft gaan?

    ilja
     
  13. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ja doe ik, nogmaals bedankt!
     
  14. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    hoi kwebbel,

    nutriton in de fles gaat goed en dan bedoel ik op de snelheid, ben nu idd ong 25 minuten bezig. alleen... hij raakt niet verzadigd volgens mij. gisteravond om 19 en 23 uur, 150+5 +2 schepjes nutriton gegeven. hij kwam vannacht om 2.30 weer. hetzelfde gegeven, hij had daarna nog honger, dus heb hem nog 30+1 gegeven. hij kwam toen om half 7 weer, hetzelfde gedaan als om half 3 plus dat extra.

    toen brulde hij rond kwart over 9 weer. was dus 2 uur en 3 kwartier later. heb toen weer nutricia gebeld en die raadde me aan. 170 water + 5 schepjes nutrilon + 4 schepjes nutriton. 4 schepjes omdat ik toch nog vind dat het vrij hard gaat, maar het gaat beter dan als het niet er doorheen zit.

    vrouw van nutricia raadde me trouwens af om hem steeds nog een beetje te geven, omdat hij daarom gewend zou raken.

    mocht dit niet willen lukken, dan misschien over naar voeding voor hongerige babys. maar zover ben ik nog niet.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Prima advies toch. En mocht hij nu toch nog meer willen dan zou ik echt de voeding voor hongerige baby's adviseren.

    Succes met alles en fijn dat je me op de hoogte houdt.

    Ilja
     
  16. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    weer een up date van hier ;)

    om kwart voor 11 vanochtend de fles gegeven, daarna kwam ie weer pas iets na 3en. toen hij die op had , heeft hij nog een tijdje gehuild, waarschijnlijk dus omdat hij dacht dat ie nog wat zou krijgen. nee dus...
    uiteindelijk was ie tegen half 7 alweer onrustig/huilerig, ik had ook kraamvisite, dus het was wat druk. ik heb hem dus de fles gegeven, qua snel heid ging het prima, alleen daarna schreeuwde/gilde hij om meer. ik kreeg m moeilijk in slaap en is daarna nog 2x wakker geweest.

    hoop niet dat het lang duurt dat gehuil na de fles, want tis best zielig, dat hij niets meer krijgt.
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu? (had even geen pc)

    Ilja
     

Deel Deze Pagina