Hallo allemaal! Mijn zoontje krijgt bv en als laatste voeding krijgt hij kv zodat hij beter slaapt. Alleen nu is mijn vraag hoeveel mag hij hebben!hij krijgt ongeveer 6a7voedingen Inc bv per dag en woog vorige week 5905gram! Hoop dat iemand mij kan helpen! Knuf
lastig... Ik denk dat je gewoon een fles moet maken van 150+5 en dan moet kijken wat hij ervan opdrinkt..... zo zou ik het iig doen.
Drinken uit een fles kun je niet vergelijken met drinken uit een borst. Aan de borst kan ie makkelijk een half uur doen over dezelfde hoeveelheid, omdat de melk minder snel stroomt. Aan de borst moet hij ook moeite doen om de melk eruit te krijgen, bij de fles hoeft dat niet, daarom drienkt ie waarschijnlijk makkelijker. Daarnaast heb je een 'doordrink-effect' bij de BV-voedende babys die een fles krijgen. Als hij de borst drinkt, wordt de melktoestroom op gegeven moment trager en krijgt de baby een signaal dat de borst bijna leeg is. Bij de fles stroomt de melk altijd even snel en even hard, dus dat signaal mist ie dan, en drinkt gewoon met volle teugen door totdat de melk in 1x op is in de fles. Als hij na de fles tevreden is als je hem weglegt, heeft ie in principe genoeg gehad. Hoe lang hij over de fles doet, is geen maatstaaf.