dreumes 13 mnd eet avond eten constant niet

Discussion in 'Voeding' started by MvN, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Hoi,

Sinds een tijdje eet mn dochter niets tot nauwelijks van haar avond eten... Een hap of 4 en dan slaat ze het weg.. of ze wilt dr lepel om t zelf te doen.. Maar dan geef ik haar de lepel en dan gaat ze er mee zwaaien en doet niks in dr mond.

Ik heb geprobeerd weer potjes te geven wilt ze niet... zelfgemaakt wilt ze niet..

Is dit herkenbaar voor deze leeftijd? en wat kan ik er aan doen?

Groeten

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    Hoi, hier idemdito. Zoontje 14 maanden eet sinds paar weken ook geen avondeten meer. (Alleen danoontjes!)
    Bij het cb zeiden ze dat het geen probleem is. Die kleintjes hebben bijna niks nodig. Bovendien is het ook de tijd dat de kiesjes doorkomen. Dat is hier in elk geval duidelijk het geval. Er is nu een kiesje door. Maar avondeten, nog steeds ho maar.

Wat je in elk geval niet moet doen is alternatieven gaan aanbieden. Dat heeft je dochtertje zo door en dan eet ze straks alleen nog maar toetjes (bijvoorbeeld). Geen strijd van maken. Wil ze het eten niet, dan heeft ze blijkbaar geen honger. Niks aan de hand.

Doen we hier nu ook zo en hij wordt echt niet wakker van de honger en qua gewicht zat hij perfect op zijn lijn, ondanks ziek geweest en ruim twee weken geen avondeten.

Conclusie: no worries, ook dit is een fase ;)

3. MvN

MvN Niet meer actief

ja noelle heeft al 4 kiesjes...

En inderdaad! Danoontjes, en gister een klein knakworstje ging er wel in.. terwijl ik daar eigenlijk tegen ben.. maar ik werd zo onzeker dat ze niet at..

Ze is ook maar 7.8 kilo dus heel tenger..

Vanavond is ze dus met een banaan naar bed gegaan ( natuurlijk eerst opgegeten )

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,279
    2,978
    113
    Verplaatst naar voeding.

Lotte

5. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Zijn er zaken die ze normaliter heel lekker vindt? Kun je die op een alternatieve manier aanbieden? Misschien heeft ze zin in brood 's avonds. Dan kun je er geprakte avocado op doen, zelfgemaakte komkommersalade, pompoenhummus enz. Dus wel groenten, maar niet klassiek avondeten.
    Nadeel als je gaat verschuiven naar meer overdag, is dat ze ;s avonds ook weinig honger heeft.

Maar ik zou er inderdaad nog even geen heisa om maken, dan raakt ze gespannen als ze aan tafel moet.

6. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een dreumes van 13 maanden die geen avond eten wil. Vandaag 1 vistickje een paar stukjes wortel en een paar stukjes aardappel. Als wij klaar zijn met eten haal ik ook haar bord weg, als ze niet meer eet natuurlijk. Dan is het gewoon klaar. Voordat ze naar bed gaat krijgt ze nog een schaaltje yoghurt en dat gaat er eigenlijk altijd wel in. Vandaag op het cb geweest en het kon inderdaad geen kwaad. Ze leven in deze fase van liefde en lucht werd er gezegd. Onze meid weegt 9,1 kilo wel iets meer dan Noelle maar ook nog niet heel veel.
    Succes, geen strijd maken en hopen dat ze vanzelf weer gaan eten. ( ik vind het ook moeilijk hoor)

7. missblueeye

missblueeye Actief lid

Jan 3, 2009
    118
    0
    0
    Mijn zoontje van 19 maanden eet al een paar maanden niet s avonds,in het begin frustreerde me het wel eens maar als ie niet wil dan wil ie niet kan het er moeilijk in stouwen. Hoop dat die fase gauw weer voorbij is!

Share This Page