hoi dames ik vroeg mij af hoeveel flesvoeding jullie je kleine geven en hoe oud je kleintje is ben daar erg nieuwsgierig naar ik geef haar 70cc maar vraag me af of dit niet te weinig is?
Wij mochten na de kraamweek als Emme de fles goed leeg dronk gedurende de dag, de laatste voeding met 10 cc verhogen. Dit totdat ze aan de 100 cc zat. Dan even op 100 cc blijven tot de eerste afspraak bij het consultatiebureau en daar verder overleggen.
björn kreeg borst voeding dus ik kon hem per keer (7) zoveel hij wou geven tot 3 maanden wel ideaal want het was ruim 35 graden en hij had veel dorst daardoor.
Kijk naar je kindje gipsy, als je denkt dat het nog honger heeft zou ik gewoon 10 of 20cc meer in de fles doen. Normaal ga je de eerste dagen met 10 cc omhoog, totdat de kraamhulp weg is. Dus meestal zit je op de laatste dag op 80 of 90cc. Succes
Ligt het er niet een beetje aan hoe zwaar jullie kindje is ?! lichaamsgewicht kg x 150 : aantal voedingen En het ene kindje is het andere niet.
Dat ze de eerste week 10cc per dag omhoog gaan is normaal. Dat ligt niet verschillend per kindje. En het lichaamsgewicht x 150 : aantal voedingen is juist een richtlijn. Je hebt dan ook nog grote en kleine drinkers. Bij Lynn klopte dit helemaal niet.
mijn kleintje krijgt 110cc om de 4 uur, en dat is prima, als ik minder geef heeft ze niet genoeg en meer gaat er niet in, je moet goed kijken naar wat je kleintje nodig heeft want ik denk dat dat bij iedereen verschillend is.
Onze kleine meid krijgt 7 voedingen van 60cc. Ze is wel 6 weken te vroeg geboren. Denk dat dit ook iets met de hoeveelheid te maken heeft. Als ze maandag goed gegroeid is, mag ze 70cc proberen. Liefs