Hoeveel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Patricia1980, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Hoi Kwebbeltje,

Mijn dochter is nu 5 weken oud, en ik vraag me af hoeveel voeding zij nu hoort te krijgen. Ik krijg nogal verschillende dingen te horen namelijk.
    Volgens het CB hoort ze nu 6 a 7 flessen van 100cc te krijgen, volgens het pak voeding (Nutricia Omneo) hoort ze nu 5 flessen van 165cc te krijgen, en volgens de fysiotherapeute hoort ze nu 6 a 7 flessen van 135cc te krijgen? Ik snap er echt niets meer van nu.
    Ze woog de laatste keer dat ze gewogen is (bijna 2 weken geleden) 4180 gram.
    En vanaf wanneer ga je eigenlijk over op om de 4 uur een fles? Want ze krijgt nu om de 3 uur.

Bedankt voor je antwoord!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Er bestaan idd richtlijnen hoeveel een kindje mag drinken. Echter dit is in de praktijk per kind verschillend. ik snap dat je van de wisselende adviezen onzeker kan worden. Ik weet niet hoeveel je nu geeft, maar als Alyssa tevreden is en goed groeit is het goed. Ze geeft vanzelf aan wanneer ze meer wil hebben en of er 4 uur tussen kunnen zitten.
    Volg je eigen gevoel en die van je dochter.

Ilja

Deel Deze Pagina