Met de handen in 't haar!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bonnie87, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Hallo!

Ik ben echt ten einde raad!

Ons zoontje is morgen 7 weken oud. Op 13 feb. woog hij 4165 gram.
    Op dit moment krijgt hij al een poosje 195cc met Nutriton tegen het spugen.
    Ging goed, tot een paar dagen geleden. Twee uren na de voeding wordt meneer moe en dan breng ik hem naar bed.
    Dit gaat gepaard met huilen, huilen en nog 's huilen: hij heeft echt weer honger!
    Vervolgens doet hij hazeslaapjes van 15/20 minuten.
    Op aanraden van CB voeding voor hongerige baby's gehaald (Kruidvat Forte 1). Nu wordt het een uurtje verlengt en wordt hij na 3uren jengelig.
    Ik ga hem geen 195cc om de 3 uren geven; dan zit ik straks met een kleine Dik Trom.'s Nachts gaat het echter wel goed. Gemiddeld 7 tot 8 uur slaapt hij per nacht. Gaat om 20u naar boven met wel extra voeding omdat hij aan het verzamelen is voor de nacht.

Ik ben echt ten einde raad! Constant huilen is voor beide partijen zo frustrerend! Vooral omdat hij in principe nog geen honger kan hebben. Zijn geen krampjes oid.
    Kon 't CB niet bereiken, vandaar mijn noodkreet.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Op hoeveel voedingen kom je nu uit per 24 uur? Op deze leeftijd met een gewicht tussen de 4-5 kg kun je per 24 uur 5 voedingen geven van 165 ml, 150 ml water met 5 schepjes voeding. Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk om niet te snel te drinken. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Tussen de voedingen door kun je een kleine hoeveelheid water/rooibosthee geven (10-20 ml per keer), voor tijdelijk wat voller gevoel.
    Groeten Angelique

3. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Ik heb dat alles al geprobeerd..
    Hij drinkt ongeveer een half uur en met 165cc is hij echt niet tevreden! Kan het proberen, maar daar wordt het nog minder van. En naar mijn inziens geeft die Forte ook niet voldoening. Dat zou toch gelijk moeten helpen?

Hij krijgt om de vier uur 195cc. En 's nachts slaapt hij meestal negen uren achtereen. Van 20-05u.
    Hij krijgt dus in totaal ongeveer 800cc op een dag.

Ik weet het zelf ook niet meer.
    Slapen wil hij niet, het is al een paar dagen drama..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is vervelend. Als er wat in de voeding verandert kan dit vaak even wennen zijn voor de darmen. Van een paar dagen tot 1-2 weken. Een voeding voor meer verzadiging zou wel gelijk voor meer verzadiging moeten zorgen. 5 x 165 ml is totaal 825 ml, deze hoeveelheid mag je kindje per 24 uur hebben. Als hij nu 800 ml krijgt dan is dat nog niet te veel. Mag hij zelfs nog wat meer hebben. Bedoel je met 195 ml, 180 ml water met 6 schepjes voeding?
    Drinktempo is verder prima. Dat gaat in ieder geval niet te snel.
    Heb je ondertussen al contact gehad met het cb? Om te kijken of er een andere oorzaak kan zijn, dan honger.
    Groetjes Angelique

5. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Hallo,

Ik bedoel inderdaad 195ml. 180 water en zes schepjes.
    Hij zit in 24u op al op véél meer dan 825ml. Even verkeerd neergezet in het vorige bericht. Tegen de avond krijgt hij eigenlijk nog meer dan 195 ml omdat hij de nacht wil doorslapen. Dus dan komen we vaak wel uit op 210ml. Was geen probleem volgens CB omdat hij dan 's nachts gewoon doorslaapt. En nu heeft ie weer een rite dat hij 's nachts om 03u komt. Dan maak ik 195ml klaar, maar drinkt hij meestal 165ml op omdat hij eigenlijk te moe is om de rest nog te op te drinken.

Maar ik denk dat ik inmiddels nog een oorzaak heb! Je gaf aan, "verandering van voeding is vaak wennen voor de darmen".
    Ik heb gisteravond een stuk gelezen en daarin was eigenlijk precies 't zelfde met dat kindje aan de hand dan met mijn zoontje. Zij gaf aan je kindje op de zij te leggen, omdat het krampjes waren.

Vanochtend heb ik dus precies hetzelfde gedaan en hem in een Easysleeper gelegd, want anders draait hij zelf weer op de rug en van te voren Cinababy gegeven.
    Dit was tegen 11u. Normaliter deed ie hazeslaapjes en nu slaapt hij nog steeds. Ik denk dus dat het een combi van én honger en krampjes is.
    De dag is uiteraard nog niet voorbij, maar we zijn in ieder geval al goed gestart. :)

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Groetjes,
    Bonnie

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Fijn dat het nu goed gaat!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina