Hoeveel voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door SDenise, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik weet niet goed of mijn vraag hier moet of naar de lactatiekundigen...dus probeer het eerst hier..

Mijn zoontje is nu iets meer als 2 weken oud, hij is geboren op de rand van 37 weken en heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen i.v.b met niet drinken, hij heeft veel sondevoeding gehad en is nu sinds maandag thuis.
    Hij krijgt bv gecombineerd met nutrilon HA.
    Toen hij net thuis was dronk hij 55/65 en zat sinds 2 dagen aan bijna 90, nu lijkt hij weer te zakken naar 65.. omdat hij zoveel moeite heeft met drinken ben ik hier wat onzeker over want wat "moet" hij drinken ?
    Hij krijgt om de 3 uur voeding en in de nacht komt hij ook nog precies om de 3 uur en heel soms komt hij na 4 uur (in de nacht alleen).
    Hij krijgt trouwens 1 fles nutrilon per dag, de rest is bv (afgekolft want aan de borst lukt hem echt niet) (uiteindelijk ga ik over naar volledig FV)

Zijn laatste gewicht was 3400, mijn vraag is dus, hoeveel zou hij met dit gewicht moeten drinken en wanneer gaat zijn voeding nu precies omhoog want ik snap zelf niet zo goed wanneer hij meer zou moeten drinken...

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Bij borstvoeding weet je eigenlijk niet precies hoeveel voedingsstoffen je kindje binnenkrijgt, iedere voeding is de samenstelling ook weer iets anders. je kindje mag zoveel drinken als hij wil. Het is belangrijk dat je kindje goed groeit, je kunt gerust een keertje extra gaan wegen bij je CB.
    Bij flesvoeding is de maximale hoeveelheid voeding voor zijn gewicht 600 ml tot 3,5 kg, en vanaf 3,5 kg-4 kg 675 ml per 24 uur.

Groetjes Eveline

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina