Hoeveel voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lotte1, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Ik stel deze vraag namens een vriendin.
    Haar zoontje is bijna 7 weken en heeft tot een week geleden volledige bv gehad.
    Ze is nu aan het afbouwen en geeft nu 3 flesvoedingen en 5 borstvoedingen.
    Omdat ze zelf en haar man bekend zijn met allergien heeft het cb geadviseerd hypo allergene voeding te geven en dat doet ze dus ook.
    Nu lijkt het mannetje alleen niet genoeg te hebben aan de 100 cc per voeding die ze moest gaan geven, dus nu geeft ze 135 per flesje.
    Ze weet alleen niet of dit kan/mag en of hij niet teveel krijgt.
    Het kindje is nu zo'n 4 1/2 kg.
    Kunnen jullie het antwoord geven?

Zelf zat ik te denken om Friso extra te geven, of te mengen met de h.a. voeding, maar kan de h.a. voeding gemengt worden en mag Friso gemengt worden met een ander merk voeding?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Friso Extra mengen met HA raden we af, dan gaat de werking van de HA verloren. Friso kan niet gemengd worden met een ander merk flesvoeding.

Wat betreft de hoeveelheid, haar zoontje mag voor zijn gewicht maximaal 800 ml flesvoeding drinken. Minder mag altijd. Borstvoeding mag er altijd naast, zoveel als hij wil. Het is dus prima mogelijk om de voedingen op te hogen naar 120ml/4 schepjes voeding.

Groetjes Linda

3. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie.

Wat ik me nog af zit te vragen, hoe ga je om met baby's die de maximale hoeveelheid HA voeding krijgen en daar echt niet genoeg aan hebben?

Het kleine mannetje waar mijn eerste vraag over ging heeft inmiddels zijn "flesritme" redelijk gevonden ;)

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Lotte,

Er is voeding die speciaal bestemd is voor hongerige baby's. Maar het kan ook zijn dat het aan de zuigbehoefte van de kleine ligt. Kleine baby's hebben vaak een grote zuigbehoefte. Je kunt bijvoorbeeld na zijn flesje een speentje aanbieden. Ook is het belangrijk om te kijken hoe lang het kindje over over de fles doet. Er moet minimaal 10-15 minuten over een fles gedaan worden. Drinkt het kindje te snel, dan kun je kiezen voor een kleinere speen of een ander soort fles.

Mocht deze tip niet helpen, dan zou ik je adviseren om contact op te nemen met het consultatiebureau.

Groet,
    Anne

Share This Page