Warm water?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BabyAngel, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Op internet lees ik dat sommige kraamhulpen als tip meegeven om gewoon warm water uit de kraan te nemen.
    Nu moet ik zeggen dat dit voor de nachtvoeding wel erg aantrekkelijk klinkt;)
    Ik weet dat ik bij zoonlief gewoon koud kraanwater in de magnetron deed,dit is dan toch het zelfde als je warm water uit de kraan neemt?;)

Wij hebben trouwens ook echt kokend water uit de kraan,super super heet!

Wie van jullie neemt ook gewoon warm water uit de kraan?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik begrijp dat advies niet. Werk zelf als kraamverzorgende.
    Maar voor volwassenen wordt het al afgeraden om warm kraanwater te drinken dus geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat bij een baby wel te doen.

Waterbedrijf Vitens

Voor de nacht kun je een thermoskan vullen met gekookt water.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Koud water opwarmen is niet hetzelfde als warm water uit de kraan. Schijnbaar kunnen er metalen opgelost zitten in warm water uit de kraan.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dit dus inclusief die link. Alleen als je een cooker kraan hebt, zo een met kokend water voor thee te zetten mag je daar flesje mee aanmaken.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb sneller een fles gemaakt met 1/4 gekookt water en 3/4 koud water dan warm water uit de kraan (wat ik ook nog eens water verspilling vind ook al dat water wat je weg laat lopen).

Zelf vind ik warm water uit de kraan niet te drinken, plus dat het word afgeraden door de waterbedrijven. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo een fles klaar te maken.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oké,bedankt voor het advies;)
    Kwam de "tips" toevallig tegen op internet,dus geen idee of alle kraamverzorgsters dat "aanraden"

Maar wat is het verschil dan van koud water die de magnetron in gaat en lauw wordt gemaakt?

Of bedoelen jullie dat er alleen in het warme water uit de kraan opgeloste metalen kunnen zitten?

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh handig,heb de link gelezen en daar staat mijn antwoord al bij;)
    Thanks dames,gewoon fijn naar beneden voor de nacht voeding:D

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Of de waterkoker mee naar boven nemen;)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Water koken en in thermosflesje mee naar boven :)

Het ligt inderdaad aan het aparaat (geiser, boiler, ketel ) wat warm water levert; dat kan bepaalde stoffen bevatten

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.051
    113
    Nederland
    Wij hebben ook gewoon warm water uit de kraan, uit een oude woning. En ze heeft nooit krampjes, dus niks mis mee;)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Schadelijke stoffen doen wel iets meer kwaad dan alleen krampjes.
    In mijn ogen een kwestie van kop in het zand steken.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind warm water zelf niet eens te drinken, en er kan dus allerlei schadelijks in zitten. Als ik flesvoeding zou geven zou ik echt nooit warm kraanwater gebruiken.

Hier raden ze trouwens aan altijd bronwater te gebruiken (uit een fles dus), kraanwater wordt helemaal afgeraden. In iede rgeval de eerste 4 maanden.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Voor de nachten hebben wij dat ook gedaan. Warm water uit de kraan.m

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niemand heeft het hier over krampjes, die hebben niets te maken met zware metalen en zo. Het gaat er om dat je iets dat al niet gezond is voor jezelf, een volwassene, natuurlijk nooit aan een zuigeling, veel gevoeliger en zwakker dan een volwassene, moet gaan geven!

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.051
    113
    Nederland
    Dus? Ze heeft toch nergens last van? Als het echt zo slecht was, had mijn kraamhulp het niet geintroduceerd en had ze me wel de waterkoker wel gegeven.;)Daarbij blijft het onze keus, en ik zie er geen groot risico in hoor. Ieder zn eigen keus.

16. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen ook warm water zo uit de kraan. Kraamhulp vond het ook prima.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar het lijkt me toch dat mensen die bij waterbedrijven beter weten waar ze het over hebben dan een kraamhulp...

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.051
    113
    Nederland
    Oh dat geloof ik ook best. Maar een kraamhulp weet denk ik heel goed wat echt schadelijk is, en zou denk ik niet een risico daarmee nemen als het echt zo slecht was.

Daarbij heeft mijn waterbedrijf nooit gemeld dat warm water uit de kraan schadelijk zou zijn. Ik denk dat dit een menings gerelateerd onderwerp is, net als bijv. bijvoeding vanaf 4 of 6 mnd.

Als jij voor water koken kiest, prima. Ik ga voor de kraan;)
    TS vroeg of mensen dat deden & ja; wij doen dat. :)

19. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Maar hier wordt dat toch wel genoemd:
    Waterbedrijf Vitens
    &
    Brabant Water
    &
    https://www.dunea.nl/klantenservice/kookadvies
    &
    etc etc. Op de sites van alle waterbedrijven staat toch wel het advies om koud water te verwarmen en geen warm water uit de kraan te pakken voor je flesvoeding. Dus dan is het niet meningsgerelateerd... Maar je maakt natuurlijk zelf de keuze of je het wel of niet doet!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar alle waterbedrijven raden het nou juist af! Als je weet dat die metalen er in kunnen zitten, ga je toch niet eens het risico nemen? Ik snap dat echt niet. Gemakzucht boven gezondheid? Ze heeft er nu misschien geen last van, maar (hoop echt dat dit niet gebeurt), wat als ze er wel iets aan over zal houden dat zich pas later openbaart?

En voor de nacht: je kan toch net zo goed een thermoskan gekookt water mee naar boven nemen? Is die fles ook zo gemaakt.

Deel Deze Pagina