Beste voedingsdeskundige, Ik heb overmoeten stappen naar kunstvoeding, ik merkte wel direct dat hij nu om de dag moet poepen en dus 1 dagje goed verstopt zit en dus helemaal niet happy is. Meneertje wil dan alleen maar op z'n buikje liggen en dat doet mijn nachtrust alles behalve goed. Zijn vader krijgt het speentje al helemaal niet voormekaar, ik heb er wel eens succes mee en krijg hem tussen of net een uur ander half tot de volgende voeding wel rustig mee. Ook probeer ik water tussendoor te geven al lijkt hij daar niet zo zotjes op. Hij drinkt ongv. 4 a 5 fl oz tot 6,5 maar wanneer hij meer eet lijkt hij het zo rustig aan te nemen dat er nauwlijks tijd tussen de voedingen zit. Ik ben een beetje radeloos met heel dit kunstvoeding gedoe en wil hem al helemaal niet TE veel geven wanneer hij al zo verstopt lijkt. Hij plast wel veel luiers vol maar het poepen is heel systematish om de dag. Ook heeft hij veel lucht vast want ook aan de borst was het een enorm gulzig drinkertje. Ik kan hem pas woensdag weer laten wegen bij het CB aangezien dat hier een walk in clinic is op Wo 1-3 's middags dus heb weinig idee wat hij momenteel weegt in de laatste 2 weken sinds het laatste wegen toen hij 3380g woog is hij wel bijna 2 kleding maten omhoog gegaan met een maand oud past hij nu 56-62 waarbij hij met geboorte maatje 44 had. Het begon wel een beetje de goeie kant op te gaan want op de dagen dat hij niet verstopt zit of er geen last van heeft nam/neemt hij zoetjes 4 a 5 fl oz binnen een uur tijd en kan dan rustig 3 a 4 uur tot de volgende voeding.
Beste Void, Klopt het dat jouw zoontje 4 weekjes oud is? Welke voeding geef je jouw kindje? Hoeveel flesjes per etmaal? En hoeveel ml per keer. Dit kan ik namelijk niet goed opmaken uit jouw verhaal. Groet, Anne