hoeveel krijgt jullie kleintje met flesvoeding als ze 4 weken oud zijn. mijn zontje krijgt 110cc en komt om de 3 uur heel soms om de 4uur. Maar ik krijg nu het idee dat hij meer honger heeft. xxx
Hoi, Onze kleine is nu 2 weken en 3 dagen en krijgt 6 voedingen van 120 cc. Maar ze drinkt het meestal niet op. 's Avonds en 's nachts drinkt ze het meestal wel leeg. Wij moesten stoppen bij de 120 cc. 's Morgens krijgt ze om de 4 uur en 's middags om de 3 uur.
denk dat dit ook een beetje van het gewicht afhangt. met 4 weken gaf ik 6x 120, maar ben al snel overgegaan op 6x 150cc. die drinkt hij niet allemaal op. hij woog bij 4 weken 5200 gram.
mexico als je deze rekensom toepast kom je een heel eind. stel je kindje weegt 5,5 kilo en drinkt 7 keer per dag 5,5 X 150ml = 825ml / 7 = 117CC Dit varieert dus per kindje, hangt af van het aantal voedingen, en het gewicht.
Ik weet niet hoeveel hij nu weegt moet vrijdag naar het cb maar met de 2 weken woog hij 3750 gram. Ik weet eigenlijk niet hoeveel voedingen hij krijgt geef hem op vraag ma hij komt om de 3 of 4 uur. Dus krijgt hij wel 7 voedingen dus dan is het eigenlijk al best veel wat hij krijgt ofniet? 7x 110cc ?
Ik vraag me ook de hele tijd af of ze niet te veel of te weinig krijgt. Onze dochter is nu 2 weken en 3 dagen en afgelopen donderdag woog ze 3350. (bij de geboorte 3315). Wij moesten haar elke dag 10 cc meer geven tot 120 en daar stoppen. Dus nu krijgt ze ongeveer 120 cc (soms drinkt ze het op soms niet) en ze krijgt 6 voedingen per dag. 5 overdag en 1 's nachts. Ben benieuwd wat ze donderdag weegt.
Jemig, als ik dit lees drinkt mijn manneke veel te weinig! Hij zou 5 keer 183cc moeten drinken.. Wij bieden 5 keer 165cc aan maar hij drinkt deze maar 2 keer per dag echt leeg! Vaak laat hij 60á90cc staan... Gelukkig groeit hij wel! En blijkbaar kan ik geen kindjes maken die goed eten Mijn dochter is ook een etterbak met eten
@ brussie dit is ook een richtijn he Want inderdaad elk kindje heeft een andere eetlust. Die som heb ik van een lactatiedeskundige gekregen, toen ik dezelfde vraag stelde. Nu is flesvoeding sowieso zwaarder als BV dus hebben ze sneller genoeg. overigens heb ik ook weer begrepen dat je nooit meer dan 1 ltr per dag mag aanbieden! dit zou met de niertjes te maken hebben
Jolijn drinkt 6 x 90 cc, dit wordt ongeveer 110 cc, als de buikkrampjes over zijn ga ik naar 5 x 120, dit wordt ongeveer 135 cc! Ze weegt nu ongeveer 4300 gram. Ik hoop wel dat het gaat lukker want overdag komt ze vaak al om de 3 uur! Gr