mijn zoontje is 8 weken oud en woog met 6 weken 4280 gram ik vermoed dat hij nu zo'n 4800 gram is. hij krijgt 6 flessen van 12o ml. eigenlijk wil ik wel graag naar 5 flessen toe. zou ik hem al 150 ml mogen geven per fles? hij drinkt 120ml vlot op.
Mijn dochtertje is ook 8 weken oud en zij drinkt al een tijdje 5 flessen van 150 ml per dag. Dat gaat prima! Nu is zij wel ietsje zwaarder dan jouw zoontje (4800 gram bij 6 weken) maar bij het consultatiebureau vonden ze dat goed hoor. Je kan ze natuurlijk ook even bellen.
vanaf 4 kg mag je toch over op 150? ik ben sinds gister overgegaan op 150, die ze heerlijk op drinkt, maar waar ze heel veel kramp van heeft gehad, ik ben er dus wat te vroeg mee begonnen denk ik
Je kunt de fles ook op verzoek geven. Je maakt een fles van 150cc, laat hem drinken wat hij wil, zonder restjes aan te dringen. Noteer hoeveel hij drinkt. De volgende fles geef je als hij er om vraagt, dus niet op een vaste tijd. Op die manier zie je vanzelf hoeveel flessen hij nodig heeft en hoeveel daar in moet.
Ik denk niet dat ze wil voeden op verzoek Dirksmama..aangezien ze vraagt of ze naar 5 flessen kan. Je kunt dit op het pak nalezen en uiteraard vragen bij je CB. Succes, Elmo
OK, zal het anders formuleren: Met dit gewicht mag je kind per dag tussen de 550 en de 720cc per dag. 150cc helemaal uitdrinken is dan misschien nog ietsje te veel op het moment. Wat je nu kunt doen is gewoon een fles van 150cc maken en aanbieden op de momenten dat hij wat hongeriger lijkt. Niet aandringen als hij wat laat staan van de fles, en het restje gewoon weggooien. Je merkt vanzelf aan hem of hij dan tevreden is met 5 flessen, of dat hij toch nog een 6e fles wil. Dat kan eventueel dan een halve fles zijn.
tja als ik amy 200 zou aanbieden zou ze t nog opdrinken volgens mij, als hij niet genoeg heeft aan die 120 ga je gewoon naar 150