Hallo, onze dochter van bijna 11 weken heeft heel lichtjes een afgeplat hoofdje aan de rechterkant volgens het consultatiebureau. Zelf zie ik het bijna niet en toen ik dat vertelde zei die vrouw dat het ook eigenlijk best wel meeviel. Wel kijkt ons dochtertje veel naar rechts. Nu heb ik voo haar zo'n zijslaper gekocht en leg ik haar daar veel in met haar gezicht naar de linkerkant om het een beetje te stimuleren. Alleen 's nachts leg ik haar los. Dit is ongeveer tussen 23.30-7.30 en ligt ze dus inderdaad meestal met haar hoofdje de rechterkant op. Tussen 19.30-23.30 en 7.30-11.30 slaapt ze ook in haar ledikantje en heb ik haar dus in die zijslaper liggen. Overdag doet ze korte slaapjes en leg ik haar hoofdje ook voorzichtig de andere kant op. Ik vraag me alleen af of ik nu goed bezig ben. Ik wil haar namelijk 's nachts liever niet in die zijslaper leggen omdat ze sinds kort doorslaapt en ze toch wat onrustig is in die zijslaper. Heb jij nog tips eventueel of is dit goed zo?
Met een zijslaper heb ik geen ervaring. Dus kan je daar niets over zeggen. Stimuleer vooral de linkerkant door het aantrekkelijk te maken. bijvoorbeeld speeltje, kleur etc etc. Zonodig het bedje draaien, op de commode je dochter draaien, voedingen wisselend geven zodat ze meer links moet kijken. etc etc. Ilja