Hoi Ik gaf Sarah 5 voedingen van 150 cc per 24 uur, dus om de 5 uur maar na de laatste voeding van 22.30 meldde ze zich steeds eerder in de nacht, zat soms maar 3 uur tussen, voeding verhoogd maar geen resultaat na een week (verhoogd van 150 naar 180 cc en daar dan 15 cc uit gehaald ivm darmkrampjes) Nu zei het cb dat ik veel te weinig voeding geef en dat er maar maximaal 4 uur tussen mag zitten en dat 5 uur echt veel telang is dus ik gisteren netjes om de 4 uur een fles gegeven, alles op maar wel gespuugd (normaal nooit). Vannacht ook een flesje gehad dus in 24 uur tijd 150 cc meer dan normaal. Lijkt mij erg veel, ook ivm de krampjes die nu echt meer lijken. Niet gek want er is ook meer voeding. Wat denken jullie dat ik het bestet kan doen, toch zo doorgaan of niet? Groetjes Anette
Hoe zwaar is ze? Meestal wordt per kilo baby 150 ml aangehouden. Dus dan zou sarah zo'n 5 kilo moeten wegen. Deed ze het al een poosje goed op 5 flessen? rond de 2 maanden voeden wij nog op verzoek. Gewoon als de kleine begon te huilen een flesje van 135 aanbieden. daarvan kreeg hij er dan meestal 6 per dag. 5 overdag, ongeveer om de 3 tot 4 uur. En de andere 's nachts. Overdag werd hier ongeveer een max van 4 uur gegeven. Bij 5 flesje boden we 165 aan, dat was rond de 3e maand, maar ons humpie was een zwaargewicht, dus hij zat al snel op de max. Op 5 flesje sliep hij ook door van 23 tot 7..
5 flessen is best weinig op 2 maanden, ik gaf er toen nog 6 of 7 geloof ik. bedoel je met 15: 120cc water en 4 scheppen voeding of bedoel je 150cc water 5 scheppen voeding?
ik zit trouwens overdag nu nog niet eens om de 5 uur ik geef nu (hij is 5 maanden) 7.00 210/7 12.00 180/6 16.00 180/6 22.00 180/6 zit nog fruit en groentehap tussen
met die leeftijd zat Zoë nog op 6 (heel soms 7) voedingen per dag...de nacht meegerekend, ze kreeg toen flesjes van 135, toen ze die steeds vaker leeg ging drinken, verhoogde ik haar flessen naar 165.. toen werd de tijd die ze er tussen liet ook wat langer en zat ze op een gegeven moment toen ze 's nachts niet meer kwam op 5 flessen van 165 toen ze die steeds vaker helemaal leeg begon te drinken ben ik haar flessen van 200 gaan geven, en de ochtendfles gaat meestal helemaal leeg, en de middagfles ook, de tussenliggende flessen laat ze gemiddeld iets van 20-30 staan... Zoë is nu 3,5 mnd en krijgt nu dus 5 (soms 4) flessen van 200...ze krijgt ook af en toe wat fruit(potje) en als ze die goed heeft gegeten (3/4 - 1/5) vervalt er soms een fles waardoor ze op 4 op een dag uitkomt.. maar over het algemeen zit ze dus op 5 flessen per dag en ze drinkt totaal iets van 900 op... gr.smoekie
5 is inderdaad een beetje weinig, 6 a 7 is vrij normaal. Als ze met meer flessen meer spuugt zou je per fles wat minder kunnen geven.
ik denk dat dit ook een beetje van kind tot kind afhangt. de onze dronken ook maar 5 voedingen op 2 maand en nu op 3 maand zitten ze maar op 4 voedingen niet meer. zelf vragen ze gewoon niet meer en ze hebben zelf dit ritme aangenomen. nuja mischien komt dit door hun reflux, k weet het niet zeker maar in elk geval komen ze meer dan goed bij( meer dan een kg per maand) en lijken ze der zelf mee tevreden te zijn. als jouw kindje niet meer vraagt uit zichzelf en het lijkt dat ze der voldoende mee heeft met die 5 voedingen zou ik het zo laten en niks gaan pushen