Hoeveel voedingen 1 jaar?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoeveel voedingen geven jullie nog aan jullie kleintjes van 1 jaar?
    Ik geef nog twee borst voedingen per dag (bij het wakker worden sochtends en Savonds bij het naar bed gaan). Tussen de middag krijgt hij een flesje opvolgmelk en brood of een papfles van opvolgmelk. Kan ik hier zo mee door blijven gaan voorlopig of 'moet' die middag fles er nu wel af? Ik geef het hem de laatste tijd dan al in z'n bedje en dan valt hij heerlijk in slaap..

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik zat met zoon toen op 4 voedingen.
    Tussen de middag een bekertje karnemelk. (melk lusten ze hier niet).
    Soms wat kwark als toetje.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Waarom weghalen zolang hij het drinktzal die het nodig hebben mijne tot zeker 3 jaar pap fles gehad

Snap soms niet dieadviezen van het cb over teveel flessen

Kijk naar je kindje dat is belngrujkste

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    hier nog geen jaar nu 10 maanden en toch nog wel zeker 8 voedingen per dag soms wat meer, wanneer mogelijk beide borsten soms 1 (overdag is ze snel afgeleid)

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dochter dronk rond 1 jaar nog 5 keer bij mij: 's morgens vroeg, 2x voor haar slaapjes overdag, 's avonds en een late avondvoeding. Tussen de middag gaven wij thee (wij drinken zelf ook geen melk bij de lunch en dochter lust geen koemelk...).
    Waarom zou die fles eraf moeten? Gaat toch prima zo? Ja, je mag ook overstappen op koemelk, maar als dit voor jullie prettiger is, gewoon zo laten hoor.

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Bij mij het zelfde

Daarom voed ik altijd in de slaapkamer
    Anders werkt het niet hahaha

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bij mij zaten ze rond een jaar op +/- 4 voedingen per dag. Daar gaf ik overigens geen fles- of papvoeding bij, dus daar heb ik niet zoveel verstand van. Ze kregen wel een beetje yoghurt af en toe. En fruit, en brood, avondeten, etc. etc. Daar hadden ze genoeg aan hoor! :)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dames sliepen niet door, dusse... 8-10 voedingen? Waarbij sommige enkele minuten duurden 'slokje', andere 20 min tanken. Aten verder gewoon mee, maar ze lustten beide geen 'koe'-zuivel, behalve yoghurt/vla. Als ik er niet was kregen ze dan een bekertje yoghurt bij de middagboterham, verder water en 1 bekertje roosvicee.

Ze adviseren rond 300 ml zuivel vanaf 1 jaar. Met 2x BV en een flesje zul wel rond die koers zitten ;).

9. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt ze nog 1 x en dat is 's morgens. Afgelopen maandag heb ik de voeding eraf gedaan die ze nog dronk voordat ze ging slapen, maar ze was de laatste tijd zo onrustig en dronk maar een paar slokken dat ik die voeding eraf heb gedaan.
    Nu 's ochtends drinkt ze ook niet veel meer en denk dat ie er binnenkort ook af gaat.

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Dochtertje van 10 maanden drinkt op de dagen dat ik thuis ben nog ongeveer 7x aan de borst.. Eens ze het jaar gepasseerd is, gok ik dat er wel 2 voedingen zullen weg vallen, want geef haar nog steeds de borst na haar groente- en fruithap. Die zullen mettertijd een volledige borstvoeding gaan vervangen.

11. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dl (bijna 15 mnd) drink nog sochtends savonds en snachts (snachts tussen de 3-5 keer)
    Bij de boterham krijgt ze een rietjesbeker met bv (vriezer aan het leegmaken :))

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier vanaf 1 jaar 2 voedingen, vroege ochtend en half uur voor slapengaan. Verder 3 volledige maaltijden en toetje van Griekse yoghurt. Geen flessen erbij. Zag meerwaarde van KV niet (na alleen maar bv op verzoek gegeven te hebben) dus hij krijgt water en thee. Drinkt vaak met de lunch mee uit ons/oma's glas melk. Vanaf 10.5 maand kolfmelk overdag gaan afbouwen, ging probleemloos.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje slaapt nu tussen de middag met een flesje in, in bed.. Eerder deed ik dat nooit maar sinds onze vakantie is dit er in geslopen..! Ik geef ochtend en avond (voor t slapen gaan) omdat hem dat lekker rustig maakt nog borstvoeding. Is dit teveel op de leeftijd van 1 jaar? Ik geef tussen de middag flesje van 180+6 of als hij heel moe is 150+5 omdat hij dan vaak al snel in slaap valt

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Borstvoeding kan je sowieso nooit te veel geven.
    Zoon zat op 4 voedingen met zijn 1e verjaardag.
    Wel zou ik voorzichtig zijn met flesjes geven voor het slapen gaan,in bed, dan nog even tandjes poetsen?

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 12 maanden nog twee keer per dacht: ochtend en avond.
    Nu sinds een maand nog 1 keer. Alleen de avond.

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Tandjes poets ik voor het slapen gaan maar dan krijgt hij nog borstvoeding daarna (is dat erg?).. Hij krijgt alleen een flesje voor z'n middag slaapje nu de laatste tijd. Hij heeft ineens weer zon periode van slecht slapen!

Deel Deze Pagina