pap??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleintjevoorons, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Haalo,

ons zoontje is nu ruim 6 maanden. En ik wil hem eigenlijk pap gaan geven voor het ijzer wat hij hard nodig heeft. Alleen hoe doen jullie dat? Met afgekolfde melk? of gaan jullie pap maken met kunstvoeding?

Ik heb helaas niet zo veel melk meer in de vriezer en om nou apart te gaan kolven voor die pap heb ik eigenlijk ook niet zo veel zin in.

alvast bedankt!

gr Kleintje

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Pap geven is helemaal niet nodig hoor. Hij krijgt nu ook fruit en groente neem ik aan? Bv is het belangrijkste en de fruit en groente zorgen voor de extra voedingsstoffen. Over 1 a 2 maandjes kan je met brood beginnen en qua vezels krijgt hij dan ook weer voldoende.

3. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Het is niet noodzakelijk, want het eerste jaar heeft je kindje qua voedingsstoffen in principe genoeg aan de borstvoeding. Als hij meer gaat eten en dus meer voedingsstoffen binnenkrijgt, gaat hij vanzelfmminder drinken en zo regelt hij het wel.

Maar je kan het natuurlijk wel doen. Als je wilt mixen met moedermelk, schijnt biobim beter te zijn, omdat dat beter bindt dan andere pap. Ik zou er persoonlijk dan wel voor kolven, omdat je anders gewoon een voeding afbouwt.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heeft er een goede arts gezegd dat je zoontje je weinig ijzer heeft en dat je daarom er wat bij moet geven?

Het schijnt echt nog niet noodzakelijk te zijn hoor.
    Maar als je het toch echt wilt geven, dan zou je het allerbeste je eigen melk kunnen afkolven en met Biobim (te koop bij de bio winkel) kunnen aanmaken. Ik gebruik voor mijn dochter om haar zo nu en dan te verwennen ;) of als ik te veel afgekolfde melk nog heb staan wel eens afgekolfde melk met musli biobim. Ze vind het heerlijk. Maar ik heb nooit dat vanwege het ijzer overwogen.

Ik denk dat ijzerrijke groente makkelijker is als je iets aan het ijzer wilt doen. Ik ben niet iemand die voor dubbel werk gaat: kolven om pap te kunnen geven ;)

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb ergens gelezen dat juist bv kindjes hard ijzer nodig hebben dus vandaar dat ik pap wil geven...... Maar ik wil inderdaad geen dubbel werk of kv gaan geven. Dus misschien dat ik maartjes advies maar moet volgen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt ook al met wat brood beginnen. Gewoon een paar losse stukjes. Dan kun je het hele pap-verhaal wel overslaan ;)
    (mijn oudste at met 6,5 maand zo een boterham weg)

Verder zijn broccoli en sperzieboontjes (donkergroene groenten) ook rijk aan ijzer, misschien kun je dat iets meer aanbieden?

Deel Deze Pagina