hoe vaak geven jullie de borst? en hoe oud is jullie kleintje? ik geef zo 7 voedingen per dag van 2 borsten 20 min. p.s. gster waren we even langs een vrouw van een borstvoedings cursus en die zegt dat ze haar kindjes soms wel 14 tot 22 voedingen gaf ik vond dat erg veel voor me gevoel zit ik nu al steeds eigelijk alleen maar aan de borst maar 14 tot 22 voedingen! dan zou ik niet eens meer normaal boodschappen kunnen doen ofzo vandaar de vraag hoeveel voedingen geven jullie?
Hier waren het eerst 12-16 voedingen (die geen 20 min duurde hoor) maar dat was voor mijn kindje nodig (bleek later lage bloedsuiker te hebben) Als je kindje tevreden is, voldoende plas en poepluiers heeft zou ik met geen zorgen maken (als je t/m de 3 maanden maar ongeveer om de 3 uur voed )
Van 0 t/m 2 maanden gaf ik ongeveer 7 voedingen, ze sliep vanaf 4 weken wel al door van 22.00 t/m 7.00 Vanaf de 2 maanden geef ik maar 5 voedingen, alleen rond de 4 maanden had ik een dip en gaf ik 3 weken 8a9 voedingen, nu is dat weer 5 en soms 6. Ieder kindje is daar anders in, sommigen geven echt zoveel voedingen als wat je zei (14-22) met jonge leeftijd. En er zijn er ook bij net als mijn dochter die met minder voedingen de dag doorkomen. Al vind ik zelf 14-22x wel erg veel, maar het kan.
Ik voed op verzoek en kom dan ongeveer uit op 7/8/9 voedingen in 24 uur. Soms zit er 4 uur tussen, soms anderhalf... Meestal wil hij elke 2.5 uur drinken. 14 tot 22 keer? Pfoeh, krijg je uberhaubt je borsten wel weer "vol" als je zo vaak voed? Ik weet dat vaak aanleggen de productie opkrikt, maar als je op 22 voedingen zit dan moet je bijna elk uur aanleggen... Weet dat babytjes dit in het begin inderdaad nodig kunnen hebben, de eerste week voedde ik die van mij ook wel eens elk uur, maar we kwamen toch wel snel op het punt dat er op zijn minst 2 uur tussen zit...
Benthe is nu 5 maanden en krijgt 8 voedingen per 24 uur. Dit is eigenlijk sinds de geboorte al geweest, af en toe een keer wat meer en af en toe wat minder. De tweeling kreeg eerste tijd op verzoek, geen idee hoe vaak. Toen op mijn verzoek dat was per kindje 9-10-11 keer per 24 uur. Toen hun rond de 5-6 maanden waren kregen ze weer op hun verzoek borstvoeding en dat was dan een keer of 7-8-9 per 24 uur.
Het lijkt mij ook wat veel hoor, maar misschien bedoelde ze tijdens de regeldagen? Anders zou ik gillend gek worden. Dat is bijna elk 1 tot 2 uur. Wanneer slaapt het kindje dan? Hier eigenlijk exact hetzelfde als teigertje. Ook snel doorslapen en 5 voedingen per dag, dipje rond de 4 maanden en nu weer rond de 4 voedingen en bijvoeding.
Gewoon na de voedingen/tussen het voeden doorl. Hier M&R een hele tijd stipt elke 2 uur gevoed en die sliepen gewoon na de voeding (voeding duurde altijd incl even rusten tussendoor 30 minuten), dan bleef er dus nog anderhalf uur over na de voeding om te slapen !
nou ik zou er na 2 weken compleet gestoord van worden als ik 14 tot 22 keer zou moeten voeden. Pffff voel me met een cluster avond al een melk koe laat staan als ik dat zou moeten doen dag in dag uit. Jaslene komt ongeveer om de 3 uur, nee niet mijn ritme maar die van haar dus zo 7 a 8 keer per dag. Kan ook een keer anders dan anders zoals net hahahaha. Ze heeft in 2 uur tijd wel 4 keer gevraagt om een voeding waar 10 minuutjes drinken ook voldoende waren per keer. Ik geef de ene kant ongeveer 20 minuten, tot ze los laat en echt niet meer wil. Dan wil ze vaak na een half uur de andere kant ook nog zo'n 10 minuutjes maar ook wel eens langer. Ik zit niet meer zo op de klok als in de kraamweek maar voel aan mijn borsten of ze goed leeg zijn. In de nacht zit er hier trouwens vaak 4 uur tussene n soms zelfs langer.
Mijn zoontje wordt deze maand al een jaar, dus hier komt het niet meer zo precies. De ene dag 2 keer, de andere dag 7 keer. Als we bijvoorbeeld een dag weg gaan is het vaak maar 2 keer, want als we ergens anders zijn hoeft hij niet te drinken. Maar als we thuis zijn kan het ook wel eens vaker zijn, bijvoorbeeld voor en na het middagslaapje, of als hij verdrietig is.
mijn zoontje wordt ook bijna een jaar en ik geef nog een voeding in de ochtend. Heerlijk gezellig samen nog even. De eerste maanden gaf ik 7 of 8 voedingen en later 5. Deze ene vind ik heel bijzonder en hoop ik nog lang te kunnen geven.
Hier wisselt het echt per dag, maar dat zal ook wel komen omdat ze 4 maanden is. Tot voor 2 weken terug zat ik op 5 à 6 voedingen op een dag, de laatste dagen soms wel 10. Maar dan wel, op 1 na, allemaal overdag tussen 7.00 en 19.00, dan ongeveer elke 2 uur, en dan nog 1 om 23.00... Ik mag niet klagen... O ja, overdag drinkt ze vaak kleinere beetjes, dwz 5 à 10 minuten per kant, 's avonds kan ze zo een half uur liggen... Op het kdv krijgt ze 3x 120 ml en daar doet ze het ook prima op, dan zit ze echt voor een paar uur vol. Dus ik denk dat ze dan idd aan de borst even wat minder per keer drinkt.
Ik zit nu ook op zo'n 7 voedingen per etmaal. Mijn zoontje is 15 maanden! Toen hij nog klein was, vroeg hij 10-15 voedingen per etmaal. En dat waren hele voedingen, nu vult hij zijn maag er natuurlijk niet meer mee, is het meer drinken dan een voeding.
Hier zo'n 5x per dag BV, zoontje is bijna 7 mnd. In het begin gaf ik meer dan 8 voedingen per dag en dat is steeds iets minder geworden (maar waarschijnlijk wel steeds meer cc per voeding). 14-22 voedingen lijkt mij ook erg veel, maar het is misschien ook maar net wat je als voeding rekent? Ik gaf/geef ook weleens een slokje tussendoor, maar dat reken ik dan echt niet mee als voeding.
Ben toch benieuwd hoe jullie kindjes dan gaan slapen? Mijn meisje slaapt wel makkelijk bij me op schoot tussen de voedingen door, maar in bed is het toch moeilijker. Heb ook vaak het idee dat ze dan nog honger heeft. Dus een half uur tot een uur slapen is hier normaal. (voed om de 2.5, soms 2 uur) Ze krijgt voor het slapen ook nog BV, liggend in ons bed. Ze drinkt dan ook best nog lang, dus als je dit ook als voeding mee rekend, dan kom ik ook wel op meer dan 10 voedingen per 24 uit.