Na 4 maanden de fles ineens niet meer willen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annalise74, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    #1 Annalise74, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
    Dames,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden. Hij krijg al vanaf dat hij 1,5 maand is de borst aangevuld met de fles.
    Ondanks alle pogingen om voldoende borstvoeding te hebben is dat niet gelukt, hij bleef afvallen, dus zijn we gaan bijvoeden met kunstvoeding.
    Ruim 3 maanden ging dat goed, hij dronk aan de borst en zonder problemen daarna uit het flesje.
    Nu sinds zo'n 2 weken doet hij moeilijk. Hij wil absoluut de fles niet meer!
    Hij blijft de flessespeen weigeren, wegduwen met zijn tong.
    De borst wil hij graag!
    Ik leg hem zo vaak mogelijk aan, soms ieder uur, soms om de 2 uur.
    Maar het probleem van te weinig borstvoeding blijft, dus heeft hij honger!
    Maar de fles blijft hij weigeren. De hoeveelheid plasluiers wordt ook minder.
    Ik maak me zorgen, hij krijgt zo nooit genoeg binnen!
    Hoe krijg ik hem weer aan de fles???

Met de borstvoeding wil ik nog niet stoppen, iedere druppel die hij binnen krijgt is er één (ongeveer 500-600 cc per dag, hij wil zo'n 800-900 cc per dag). Hij weegt nu bijna 7 kilo. Liever geen tips om meer borstvoeding te krijgen. Dat heeft geen zin, we hebben alles geprobeerd, ook met behulp van een lactatiekundige.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja is 4 maanden niet een beruchte tijd om de fles te gaan weigeren?

Nu is daar een hele lijst van wat je kan proberen maar ik moet je bekennen dat ik die gewoon niet weer, aleen een paar dingen zoals:
    - De melk in de fles net iets warmer of kouder maken dan gewoonlijk.
    - De fles door iemand anders laten geven (en mama niet in de buurt).
    - Een andere speen/fles gaan proberen (breastbottle, tommy tippee, oid).
    - Of juist een grotere maat speen proberen (wel gevaalijk ivm aan de borst blijven drinken).
    - Afleiden tijdens het laten drinken, dus evt rond lopen, televisie aan zetten.

- Of anders de melk geven uit een gewone beker of een tuitbeker zonder antilek-geval erin.

Verder, zou je aan je lk die je al eerder geholpen heeft kunnen vragen of zij nog tips voor je heeft.

Succes in ieder geval!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Deel Deze Pagina