Op dit moment zitten we op 5x 180/6 en BB drinkt alles prima op. Alleen de laatste tijd merken we steeds vaker dat wanneer we haar laatste flesje om ong. 19.00 uur geven (of later) ze de hele nacht doorslaapt. Praktisch het klokje rond. Op zich heerlijk natuurlijk, alleen word ik onzeker of het nou wel/niet mag. De 1 zegt van wel, de ander zegt dat ze hier nog te klein voor is. Volgens mij valt het allemaal wel mee, BB is 7050 gr en 64 cm, maar word wel bang van verhalen over bloedsuikerspiegels etc. Als we haar nl. rond 23.00 wakker maken drinkt ze het ook wel op, maar dat zou ze ook doen als we haar om 3.00 uur weer zouden wekken. M.a.w. mevrouw eet toch wel. Zou ze nu die 5e fles nog echt nodig hebben of geeft ze zelf wel aan wat wel/niet nodig is. Ze moet natuurlijk nog wel groeien .
wij zaten met 4 maanden ook al op 4 flessen, maar er word inderdaad geadviseerd om het vanaf 5 maand te doen. en 6 kg, maar daar is jouw kleine al overheen. dus als je baby gewoon adequaat en net als anders reageert smorgens kan je best de vier houden.
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=94721 Zie mijn topic over dit onderwerp van laatst... Onze dochter doet het sinds een week ook prima zonder late avondvoeding, en wordt gewoon helder weer wakker 's ochtends! Want daar gaat het om, het schijnt dat hele kleintjes hun suikerspiegel nog niet goed op orde kunnen houden en daardoor juist lang kunnen slapen en heel suf blijven. Als dat 's ochtends zo is moet je haar wel nog een avondvoeding geven. Zo niet, dan zou ik zeggen, laat hem lekker weg die fles! Doen wij ook en werkt prima. En een stuk relaxter voor iedereen!
onze dochters drinken al enkele weken maar 4 flessen niet meer ( zijn wel van 210 water en 7 schepjes) en de laatste fles is hier tussen 7 en 8 en daarna slapen zij ook door tot zeker 8 s'morgens. ze komen goed bij en groeien zoals het moet dus maak ik me der ook geen zorgen in en als bb dat ook doet zou ik er in jouw plaats gerust in zijn
Thanks! Wellicht heb ik het niet goed gelezen maar hoeveel geef je per voeding? Wij zitten op 180/6. Dus als ik de laatste fles laat vallen krijgt ze "maar" 4x 180/6. Ze drinkt altijd erg goed, dus ben een huiverig dat ze te weinig krijgt in 1x . Randi: hoe ziet jouw schema er dan uit? Voorlopig mogen we ook nog niet bijvoeden ivm koemelkallergie...
eve vraagje. wat is max wat een baby van 4 maanden mag hebben. Xander heeft in het ziekenhuis 7 voedingen van 150 gehad hij wilde niet meer drinken dus ophogen en minder flessen was toen geen optie, maar nu is hij thuis en wil hij in 1 keer wel meer drinken 180 gaat er makkelijk in. Maar hoe vaak mag ik nu de fles geven? Hij kwam hier voor altijd om de 2 a 2 en een half uur en nu op 180 red hij het tot 3 en een half uur, zal ik het laten of niet? groetjes miranda
@brb mijn schema is al volgt 8.00 fles 250 11.00 paar lepeltjes groenten en dan fles van ong 200 15.00 fruitpap 16.00 fles van 200 rond 20.00 fles 250 @miranda22 180 is zeker niet te weinig voor zijn leeftijd en je moet rekenen dat ze ongeveer een liter per dag nodig hebben met melk. als je ziet dat hij met 180 6 flessen of meer nodig heeft is het mischien een gedacht om naar opvolgmelk over te gaan. dit gebeurdt tussen de 4 a 6 maand. als ze hier niet meer toekomen met 250 ga ik ook over naar nr 2
[/quote] als je ziet dat hij met 180 6 flessen of meer nodig heeft is het mischien een gedacht om naar opvolgmelk over te gaan. dit gebeurdt tussen de 4 a 6 maand. als ze hier niet meer toekomen met 250 ga ik ook over naar nr 2[/quote] misschien ben ik heel dom hoor , maar mag je al met 4 mnd overstappen naar opvolgmelk als er meer dan een liter zuigelingenmelk (=nr. 1) nodig is? gr. wup
ja, tussen de 4 en 6 maand mag je dat en vanaf 6 maand raden ze zelfs aan om het sowiso te doen omdat die melk andere samenstelling heeft qua vetten enzo die je kindje op die leeftijd nodig heeft. als je nr2 melk geeft gaan ze der ook niet zoveel van drinken dan als van nr1 hé want die melk is voedzamer en zwaarder
dus eigenlijk zou ik als Marthijn 4 mnd is kunnen overstappen....... goh, misschien een goed plan, hij drinkt nu meestal meer dan een liter (31 of 32 schepjes, dus 1035-1070 ml) gr. wup
Mamasu: toch nog ff een vraagje, drinkt jouw dochtertje dan ook "maar" 4x 180/6? We proberen haar nu iets meer te laten drinken, omdat ze voorheen 5 volle flessen 180/6 dronk en anders 1 volle fles niet zou hebben. Ze mist dan toch vocht en voeding lijkt me. Helaas wil ze dit alleen niet. Ze lijkt dus voldoende hieraan te hebben. Vind het alleen zo vreemd dan ze eerst zoveel at en nu genoegen neemt met 4 voedingen. 's ochtends wordt ze heerlijk vrolijk wakker, dus dat is prima .
Ze krijgt nu 's ochtends vaak 210 + 7 schepjes, dit gaat de ene keer wel op en de andere keer niet. De rest van de voedingen is het gewoon 180 + 6. Oh ja en we doen zowel 's ochtends als 's avonds wel een schepje Nutrix (zo heet dat toch? die rijstebloem) door haar fles, zodat het wat meer vult! En dat gaat goed! Tja ik snap ook niet hoe ze zo ineens met een voeding minder kunnen... Die late avondvoeding dronk ze altijd graag! Maar zonder lukt het gelukkig ook... Succes!