Vanaf hoe oud/hoe zwaar naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamasu, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb me wel eens laten vertellen dat een baby tot een bepaalde leeftijd nog de late avondfles nodig heeft omdat zijn/haar suikerspiegel anders gedurende de nacht te laag wordt. Wij moeten Anna al heel lang wakker maken voor deze fles, want ze ligt altijd heerlijk te slapen 's avonds. Nu hebben we een paar keer geprobeerd deze fles over te slaan en dat gaat eigenlijk prima! Ze wordt gewoon 's ochtends rond 7 uur uit zichzelf wakker.
    Dus mijn vraag is: vanaf wanneer mag je deze late fles officieel laten vervallen? Vanaf welk gewicht van de baby is dat?
    Ik hoop dat iemand het weet...

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik dacht na 4 maand en een kilo of 6.. Maar ik weet het niet zeker.. Hoeveel drinkt je kindje overdag? Als het rond de 200cc is lijkt het me geen probleem. Wil met mijn dochtertje ook wel over op 4 maar die drinkt te weing overdag, rond de 150cc per fles. Zij slaapt ook zo heerlijk om 23u maar maak haar nog wel wakker. Straks met bijvoeding wordt het vast wel anders.

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Uhm Esmee was 10 week toen ze nog maar 4 flessen dronk. De laatste wou ze niet meer. Alleen maar kokhalzen en een paar slokjes.

We hebben hem mooi weggelaten en mevrouw sliep prima door. Ze was toen een kilo of 5 geloof ik.

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    officieel is het geloof ik met 6 kg en 5 maanden, maar wij zijn begonen met 4 maand. als ze het er goed op doet en ze reageert smorgens gewoon helder en goed, dan zou ik hem mooi weg laten

5. leoniee

leoniee Lid

18 jun 2007
    35
    0
    0
    ik heb eerst de 5 flessen verhoogde naar 180+6 deze dronk ze soms leeg soms niet maar zo wendde ze aan deze hoeveelheid.... Toen ze deze goed leeg dronk heb ik de vijfde gewoon laten vallen en nu drinkt ze 4x 180+6....
    Ze was toen 12 weken en ruim 5kilo dus ik zou t gewoon proberen als ze honger heeft komt ze vanzelf..

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja ze is inderdaad gewoon helder 's ochtends en wordt vanzelf wakker... Dus ik heb ook sterk de neiging om die fles gewoon voortaan weg te laten!
    Zal van het cb misschien wel op mijn kop krijgen want die zeiden vorige keer dat we die fles nog moesten blijven geven, maar ja...
    Bedankt voor jullie reacties...!

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    wat niet weet wwat niet deert, wij mochten het ook absoluut niet doen, maar omdat ze lang uitsliep kwamen we gewoon niet op de 5 meer. ik ? heb het gewoon niet gezegd, ze hoeven toch nie alles te weten

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    als je normaliter je kleine er voor wakker moest maken, zou ik het idd gewoon proberen!
    Demi wordt nog steeds wakker om de 4 uur met honger, dus ik vrees dat wij voorlopig toch op de 6 soms 7 moeten blijven

9. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam is nu ruim 4 maanden en ik wil het zelf ook gaan proberen. Heb het ook even nagevraagd op het CB. moest vanochtend toch voor de prikkies en zij vond dat we het idd gewoon moesten proberen.
    oj ha hij weegt nu 6175 gr. Geloof dat ze 6 kilo moeten wegen ofzo.
    Bijv. 4 x 210+7 en eventueel rijstebloem in de laatste fles.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zou me vooral niet druk maken over wat ze op het cb zeggen. het is jou kindje. als ze van het cb iets zeggen wat ik moet doen of proberen kijk ik altijd of het handig is en of het voor alyssa kan. zo krijgt alyssa nu 5x 180+6. ik heb wel ff gevraagt of ze dan niet te veel zou krijgen, maar verder trek ik me er niet te veel van aan. ik moest voor alyssa met 3weken al een 123-speen gaan gebruiken omdat ze bij de avent flessen zo liep te knoeien. dus niet he. gewoon een difrax fles met een s speen.

ga op je gevoel af meid, dan zit je vaak goed en anders heel dicht in de buurt.

liefs doris

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja is ook zo! Het gaat gewoon goed zo, dus we blijven het lekker zo doen!
    Trouwens, wow, nog geen 2 maanden en dan al flessen van 180 cc! Dat is knap! Dat lukt Anna pas sinds een week of 2! Maar die kleintjes weten zelf heel goed hoeveel ze nodig hebben...

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier was dat rond 6.5 kilo en toen was ze 5 maanden. Het ging hier ook prima van de een op de andere dag.

Succes, M

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa drinkt de flessen niet allemaal helemaal leeg maar nu is ze niet meer beledigd als de fles leeg is. moet donderdag weer naar het cb. ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

liefs doris

Deel Deze Pagina