Dax krijgt nu 5 flesjes van 180cc+6. Voor de laatste fles rond 23.00 uur moet ik hem wakker maken. Hij drinkt deze overigens altijd volledig op. Het cb zei dat hij tot 6 maanden zeker op 5 voedingen moet blijven zitten maar ik lees regelmatig dat men dan al op 4 zit. Wat is nu "normaal"? Tot 6 maanden doorgaan met 5 flesjes? Ik heb daar geen problemen mee verder maar vraag me wel af of het normaal is dat ik hem nog wakker maak voor die laatste fles of dat ik zou kunnen proberen om over te gaan op 4 flessen van 210cc+7.
Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is gewoon proberen. Als hij zich dan nog wel meld in de nacht dan heeft hij het dus nog nodig. Esmee zit al vanaf week10 op 4 flessen. Heb toen die laatste er gewoon afgehaald en mevrouw sliep mooi de hele nacht door. En tja wat is normaal? Ik denk wel dat de meeste kindjes t/m maand 5 op 5 flessen zitten. De meesten beginnen dan met bijvoeding waardoor er "gemakkelijker" 1 fles er vanaf te halen is.
Je had wel de overige flessen groter gemaakt toen je die ene eraf haalde? Ik start pas met 6 maanden met bijvoeding vanwege verhoogde kans op allergieën.
Ik lees ff mee. Ik zit momenteel op 4 flessen van 200cc. Ze krijgt ongeveer 100 gram fruit, een klein beetje groente en wat Nutrix door de laatste fles. Ik zit er alleen aan te denken om wat bijvoeding te laten vervallen omdat ze nogal veel slaapt en ik gewoon nog niet aan genoeg voedingsmomenten kom. Ik vraag me dan af of vier keer 200cc dan nog wel voldoende is voor een baby van 5 maanden. Ook drinkt ze die soms nog niet allemaal leeg en vraag ik me af of ze wel genoeg melk binnen krijgt, of ik niet minder moet gaan bijvoeden zodat ze meer melk gaat drinken.
Ons meisje is overgegaan op 4 flessen met 4 maanden. De 1e paar nachten was ze wel wat onrustig maar we gaven haar een speentje en dan sliep ze wel verder. Nu is ze eraan gewend en slaapt ze door van 19.00-7.30. Ze krijgt nu 3 flessen van 200 (6 schepjes) en de laatste fles krijgt ze 220 (7 schepjes). Ze krijgt ook al een heel klein beetje voeding maar niet superveel. Paar hapjes groente. Je zoontje kan best al wel overgaan op 4 flessen hoor. Probeer het maar eens. Hij geeft het zelf wel aan.
Zoë zit (zat) de laatste paar dagen steeds vaker op 4 flessen omdat ze die van 200 helemaal leegdronk, maar nu de laatste 2 dgn drinkt ze elke keer maar iets van 150 op, en geef ik haar wel een 5e fles.... dus hier is het eigenlijk een beetje afhankelijk van wat ze de gehele dag heeft gedronken...ze slaapt nadat ik haar naar bed heb gelegd door tot de volgende ochtend tot ik haar zelf pak, en wil dan niet direct de fles, die "tuft" ze dan met haar tong er weer uit... drinkt ze over de dag weinig dan maak ik haar om een uurtje of 22 wakker en krijgt ze nog een flesje erbij (5 dus).... dus tja, ik zou zeggen kijk aan wat de kleine zelf "wil"... gr.smoekie
Wij zijn met 5 maanden overgegaan op 4 flessen en een paphapje. Het CB raadde ons aan om eerst te proberen om van 5x180/6 naar 4x180/6 te gaan. Maar ons hongerlapje trapte er niet in. dus dat werden er 4x210/7. En dan rond ons avondeten nog 60/2 met rijstebloem van de lepel. Daar deed hij het prima op. Eigenlijk is 4 voedingsmomenten wel weinig voor zo'n kleintje zonder bijvoeding. Vandaar dat we dat 5e (kleine) eetmoment hebben toegevoegd
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik op 5 zou moeten blijven zitten, het aantal eetmomenten. Ik denk dat ik dat gewoon blijf doen, 5 flessen, totdat hij bijvoeding krijgt. Hij krijgt nu 5 x 180 + 7 en drinkt die helemaal leeg. Zelfs die fles waar ik hem voor wakker maak.
Overigens gaf ze hier zelf wel aan dat we naar een fles minder konden. Er bleef steeds vaker wat over.
Gaat hier om combi borst-fles, maar Ties ging op een gegeven moment zelf over van 5 naar 4. Toen kreeg hij nog geen bijvoeding. Cb zei tegen mij dat ze vanaf 6 kg naar 4 mochten mits ze daar zelf naar overgingen...
Zolang je kindje de fles van 23.00 uur nog lekker leeg drinkt, heeft het er nog behoefte aan, zelfs als je hem ervoor wakker moet maken. Op een gegeven moment geeft hij vanzelf wel aan als hij geen behoefte meer heeft aan deze fles door te gaan resten of weigeren..
Das niet helemaal waar Loetje. Wij moesten ons meisje ook om 23 uur telkens wakker maken en ze dronk de fles gulzig leeg. Maar op een gegeven moment hebben wij haar niet meer wakker gemaakt. De 1e nachten was ze wel wat onrustig maar nu slaapt ze prima het klokje rond. Volgens mij zou mijn dochter altijd wel een volle fles leegdrinken als ik haar er 1 om het uur zal aanbieden
Wij zijn met 5,5 maand overgegaan op 4 flessen van 210+7 schepjes. @loetje: ben ik ook niet met je eens. Als ik jesper bij wijze van spreke 's nachts elk uur wakker maak voor een fles drinkt hij ze allemaal leeg. Het is vaak gewoon een kwestie van proberen.