Hoeveel voedingen bij combi borst/fles na 6 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Druif, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    ik ben na 6 maanden aan het afbouwen en wil de ochtend en avond nog even borstvoeding blijven geven.

    Volgens de verpakking van opvolgmelk zou ik nu 4 flessen op een dag moeten geven. Maar ik geef nog 5 borstvoedingen: 4 overdag en 1 's nachts.

    Hoe pak ik dit aan? Iemand ervaring?
     
  2. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    Ik heb het vergelijkbaar gedaan, maar toen was ze al 10 maanden en gaf ik nog maar 3 voedingen, soms 4. Ik heb toen de ochtend en avond voeding zelf gedaan (bij wakker worden en voor naar bed gaan) en voor de middagvoeding een fles.
    Als je nu 5 voedingen geeft zou ik alleen die overdag vervangen door fles, dus ik neem aan dat je ochtend, avond en nacht blijft doen, dan zou ik overdag twee flessen doen en kijken hoe het gaat.
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    het is toch zo dat die opvolgmelk een max heeft, maar de borstvoeding niet...dus na de ochtendvoeding, doe je fv...kijken hoe ie het daar op doet...daarna weer fv...wie weet nog 1 fv...of gewoon bv op verzoek savonds...en dan kan je zien of hij savonds nog maar 1 of 2 voeidngen wilt..en dna kan je die fv doen toch...
     
  4. Engel79

    Engel79 Actief lid

    5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat als je an de max zit met FV, kun je dan nog wel onbeperkt BV geven?
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    engel, dat is wat k altijd begrepen heb...
    er zit geen max aan bv...ook niet in combi met fv..

    m aar als je kindje aan de max van fv zit,....lijtk me dat ie niet heel veel bv neemt hoor...zeker niet als ie ook nog bijvoeding krijgt enz
     
  6. Engel79

    Engel79 Actief lid

    5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nu 8-10 voedingen per dag (uit de fles zou ze ongeveer 180-200 ml BV drinken, dus zo'n 1,5 tot 2 liter BV) Als ik 4 voedingen vervang door BV blijven er voor mij nog 4-6 voedingsmomenten over. Bijvoeding bieden we wel de hele dag door aan, maar meer dan droog brood of een 1/2 cracker eet ze niet.
     

Deel Deze Pagina