Doorslapen -> moet ik nu 's nachts kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamalien, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Mijn dochter van bijna 3 mnd slaapt al een tijdje door.
    Eerst van 23.00 uur tot 06.30 uur. Nu al een paar nachten van 21.00 uur tot 06.30 uur.
    Heel erg fijn natuurlijk maar ik vroeg mij af of het niet slecht voor mijn melkproductie.. Mag ik zolang niet voeden of moet ik 's nachts gaan kolven?

Thanks!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kolfde dan altijd even voor ik zelf ging slapen. Gelijk wat extra voorraad.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb die periode ook gebruikt om enerzijds een voorraadje aan te leggen en anderzijds te voorkomen dat mijn borsten ontploften :D
    Thirza sliep dan van 19-2, en dan kolfde ik dus rond 22 lekker even, dan trok ik het ook met goed fatsoen.

Je hoeft echter niet perse te kolven hoor :) Als het goed gaat zonder kolven, dan kun je dat ook zo laten. Het kan wel effect op je productie hebben, maar als je dat zou merken, kun je dus ook altijd op dat moment zien dat je maatregelen neemt om je productie weer op te krikken.
    't Is maar net wat je zelf wilt en prettig vindt! :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoon sliep eerst van 21 tot 9...en heb toen elke avond, voordat ik naar bed ging, rodn 23/00u gekolfd...lekker voorraadje voor in de vriezer....super handig...wat daarmee hou je toch je productie op peil...hij dornk namelijk toen nog maar 5 x...

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je mag kolven als je dat handig vindt, maar ik zou er zeker niet de wekker voor gaan zetten. Je mag ervan uitgaan dat een gezond kind zelf aangeeft wanneer het zolang zonder voeding kan en dat jouw melkproductie daar prima in mee zal gaan. Je kan eigenlijk niet te weinig voeding krijgen als jij het ritme van je kind volgt.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Is dat zo Femkes? Haar kindje is nog geen drie maanden oud. Is de productie dan al voldoende stabiel? Ik denk dat je gelijk hebt als het kindjes net twee of drie maanden ouder is. In deze situatie twijfel ik.
    Maar goed: je kunt het proberen en gewoon kijken wat het met de hoeveelheid melk doet. Als het per ongeluk terugloopt kun je inderdaad altijd nog wat regeldagen inlassen om het weer op te krikken.

7. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    mijn meiske sliep ook al aardig door vanaf een maand of 2. ik kolfde soms voor dat ik naar bed ging. zodat ik niet ging lekken.
    maar daar ben ik wel snel mee gestopt, en mijn borsten zijn er snel aan gewend.
    ik kolf nu nooit meer!
    en slaap snachts heerlijk
    en als ze wel ineens wil drinken dan kan dat ook!

ik was altijd bang dat als ik ging kolven en ze kwam dan ineens toch na een uurtje, dat ik dan helemaal leeg was.:) dan kolfde ik maar een heel klein beetje, en als ze dan idd snachts nog wou drinken dan had ze genoeg!;)

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik denkd at je wel moet uitkijken hoor met je productie...er zijn nog regeldagen rond die tijd...of je kan ineens een dipje hebben...dnek niet dat het super stabiel is..

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.502
    13.986
    113
    Vrouw
    Mijn zoon sliep ook al heel snel door. Ik kolfde dan meestal rond 23.30 nog een keer voor ik ging slapen en dan redde ik het meestal wel tot de wekker van 06.30. Werd ik echter 's nachts wakker om te plassen oid, dan moest ik in het begin ook gelijk gaan kolven, later had ik hier geen last meer van. Het voordeel is zoals hier boven beschreven dat je een voorraadje opbouwt.
    Je melk productie wordt vanzelf aangepast op het ritme van je kleintje dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn zoontje sliep met 4 weken door.
    Nooit gekolfd voor het slapen gaan.

Wel regelmatig s ochtends, na de eerste voeding, om een voorraadje op te bouwen.

11. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Thnx allemaal!!!

Ik kolf nu gewoon nog even voordat ik ga slapen.. Goed om een voorraadje op te bouwen :)

Deel Deze Pagina