Hallo dames, ik wil jullie het volgende eens voorleggen. Mijn zoontje krijgt neocate voeding (zware dieetvoeding voor KMA). Sinds vrijdag krijgt hij 180cc en dat 5 keer op een dag. (165cc+5,5schepje). Om de 4 uur dus, dit red hij net. Het probleem is alleen dat hij vaak 's nachts komt voor een fles, en dan mag hij dus eigenlijk niet .. ik geef hem de laatste fles zo rond 22.30, hier moet ik hem altijd wakker voor maken. (hij slaapt op zijn buik dus moet hem eruit tillen om de fles te geven) Hij komt dan vaak tussen 4 en 6 voor zijn volgende fles, dit kan ik dan wel rekken als ik hem bij me in bed neem maar ja ik slaap dan dus niet meer vanaf die tijd, niet echt ideaal dus. Nu heb ik al een paar hem niet om 22.30 wakker gemaakt, zo van dan komt ie rond 01.00 en slaapt ie door tot 07.00 (hoopte ik) alleen slaapt hij dan dus ook door tot een uur of 5! Ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen.. hem gewoon wakker blijven maken om 22.30 en maar hopen dat hij vanzelf langer gaat slapen dan tot 4 a 5? en dus voorlopig blijven rekken 's ochtends? Of gewoon 's avonds laten slapen en dan om 5 uur zijn fles?? Wat zouden jullie doen? Voor de duidelijkheid: dus of zo: 06.30-10.30-14.30-18.30-22.30 of zo: 04.30-08.30-12.30-16.30 en dan rond 19.30 (voor hij gaat slapen) alvast bedankt voor de tips!
Mijn kinderen melden zich ook heel vroeg in de ochtend voor de eerste fles. Ik heb hier gewoon aan toegegeven, na de fles gaan ze meteen weer in bed. Ik deed de overdag-flessen dan allemaal een beetje rekken zodat ik goed uitkwam op 5 flessen. Zo ongeveer: 05.30 - 10.30 - 15.00- 19.30 - 23.30 Dus er zat 2x 5 uur tussen de fleseen en 3x 4 uur. Hier werkte dat prima, beter dan het eeuwige gerek in de ochtend, dan slaap je helemaal niet meer. Succes!
ik gaf hem ook gewoon vroeg mijn vriend stat om 4 uur op en kon dan nog net een flesje fabriceren meestal als hij ergens tussen 4 en 5 uur wakker werd en dan nam ik hem in mijn bed en gaf e voeding en hup meteen weer in bed. bij de volgende voeding begon "zijn dag" dan pas. ik ben niet zo voor wakker maken zeker niet uit diepe slaap. dan verstoor je de groei. wij voeden op verzoek en dat is prima bevallen. inmiddels speelt het minder natuurlijk met 11 maanden maar nog steeds kijk ik per dag hoe de dag eruit komt te zien. ik hield het wel rustig net als bij de nachtvoedingen. dus zo weinig mogelijk licht, niet praten en gezellig doen. gewoon eten en hup weer in bed en dan kroop ik zelf ook nog even terug als mijn dagschema dat toeliet.