Hoeveel voedingen/cc?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Afwachtertje, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Heb ik misschien even gemist hoor maar hoe zwaar is hij?
     
  2. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je lieve en fijne antwoord, dat had ik even nodig ❤️ Je hebt helemaal gelijk in alles wat je zegt! Minder nadenken over schema/cijfertjes en meer kijken naar ons ventje (en nóg meer genieten daardoor)

    Kom er nu achter dat hij waarschijnlijk al rond de 5 kilo zit. Verklaart ook een hoop, ik dacht namelijk eerder 4,5 kilo. Dan mag hij wat dat betreft ook meer en heeft hij het ook nodig gewoon.

    Ik ga echt proberen het los te laten!
     
  3. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    ❤️
     
  4. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Het was 3 weken geleden dat hij voor het laatst gewogen is dus we hebben hem nu zelf even gewogen (zal ongeveer kloppen dus). Ik ging uit van ongeveer 4,5 kilo maar hij weegt er waarschijnlijk al 5. Dat verklaart ook wel wat…
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Klopt, zo kregen wij m ook van de kinderarts.

    Hier omneo voeding, dan liggen de hoeveelheden weer anders maar we houden t wel in die koers.

    @ts: met de flesjes doen wij ook niet moeilijk, we bieden t gemiddelde aan (bij jou dus die 90) en de ene keer drinkt hij meer dan de andere keer en de ene keer komt hij vroeger dan de andere keer. Zolang t niet elke 2 uur wordt, ach wat...

    Wij hebben wel de ondergrens dat, tenzij er zwaar gespuugd is oid, er minimaal 3 uur tussen twee flessen moet zitten (in t begin was dat dan een kortere periode) dat komt omdat onze dochter dr reflux aan t wegdrinken ging, dus "baby volgen" ging toen helemaal t raam uit. Al had je dr een 180+6 gegeven had die ook leeg gegaan en twee uur later had t dr weer gelukt. Zoontje hier heeft ook reflux, dus we zijn er alert op maar ik moet zeggen dat hij dan weer niet tegen t zuur in drinkt/dronk. Komt die een keer voor een extra flessie vind ik dat incidenteel geen probleem, wanneer t een patroon wordt ga ik bijschakelen (bijv voeding herverdelen over een flessie extra en dus minder per fles)
     
    Afwachtertje en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Dan is het prima zo toch? 5x180=900ml per 24u. Zit je bv op 5 flessen, is dat dus 180ml per fles..
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Kijk precies en je hebt het gewoon gevolgd zonder hem te wegen, dus super goed! Nu heb je de bevestiging maar indd kind en gevoel volgen. Lekker door gaan zo! :)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  8. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Onbewust inderdaad.. Heel erg bedankt voor je berichtjes!! :)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik zou ook zeggen, meid laat het los... geef wanneer hij honger heeft en kom je een keer op een 6e fles uit dan is dat echt geen ramp. Natuurlijk zijn er richtlijnen en het is goed die in je achterhoofd te houden, maar kijk allereerst gewoon naar je kindje, elk kindje is anders en heeft andere behoeften.
    Hier dronk de oudste vanaf 2 maanden 1 liter per dag, eerst 6x 150 en later 5x 180 en kwam ook nog wel eens s nachts en kreeg dan nog een klein flesje. De jongste was na verloop van tijd ruim een kilo zwaarder dan dr broer met 3-4 maanden, maar zij dronk veel minder en was veel sneller tevreden.
    Vertrouw op je eigen moedergevoel, dan komt het helemaal goed. ;)
     
    Afwachtertje en Malbec vinden dit leuk.
  10. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Gelijk heb je. Dank je wel voor dit mooie voorbeeld :)
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina