Medicatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Snuffeltje, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hallo.

Mijn zoontje is inmiddels ruim 9 weken oud en drinkt vol overgave aan de borst en ook zonder problemen.
    Echter sukkel ik met mijn gezondheid en er is reactieve artritis vastgesteld.
    Dit gaat nu al 9 weken gepaard met veel pijn en zal nog zeker 2-4 maanden duren voordat het uitdooft, ALS het al uitdooft.
    Ik gebruik in overleg met de artsen ibuprofen tabletten voor als het echt "te" wordt.

Nu heb ik een recept meegekregen voor Naproxen, omdat ik constant pijn heb.
    Ik twijfel heel erg of ik door moet gaan zoals ik deed of dat ik deze tabletten moet gaan gebruiken.
    Ik zou dan ook moeten stoppen met voeden en dat staat me ook heel erg tegen.
    Toch hoop ik dat u me een idee kunt geven hoe ik het beste kan afbouwen indien ik daartoe besluit.
    Wat voor tijdsbestek moet ik daar voor uittrekken?

Ik overweeg vooralsnog niet te stoppen en zo door te gaan, maar omdat ik dan goede en slechte dagen heb, wil ik wel dat mijn partner daar ook achterstaat.

Hoe dan ook, de informatie zou welkom zijn, voor het geval dat.

Vriendelijke groeten
    Tamara

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Een weekje vertraagd met antwoorden maar bij deze.
    Ik kan je via de mail niet zeggen of je wel of geen medicatie moet gaan gebruiken. De middelen die je krijgt voorgeschreven geven in het boek van Thomas Hale een indicatie L3 aan. Dat houdt zoveel in als±
    L3 Redelijk veilig
    Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
    Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.

Vederm oet je vooral zelf overwgen wat je wilt. Als je stopt met het geven van BV is niet gezegd dat daarmee de pijn direct zal verlichten. Als je met dezelfde problemen door blijft lopen als je gestopt bent en je wilde eigenlijk liever niet stoppen dan ga je je daar zelfs ook nog schuldig over voelen.

Afijn, dit is een keuze die je alleen samen met je naasten kunt maken.

Succes

Ilse

3. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Dank je wel voor de reactie.
    Inmiddels ben ik weer wat verder en blijft de pijn met ibuprofen draaglijk. Ik heb daarom ook, samen met andere deskundigen, besloten zo door te gaan en af te wachten of het uiteindelijk uitdooft. De reumatoloog heeft een tijdspanne van een half jaar aangegeven. Mijn man steunt mijn keuze ook volledig en helpt me ook waar mogelijk, zodat ik voorlopig nog kan blijven voeden.
    Mocht het onverhoopt toch een chronische vorm worden, dan zal ik echter genoodzaakt zijn te stoppen omdat ik dan op medicatie kom die niet met bv gecombineerd kan worden. Maar ik ga niet op de zaken vooruit lopen en geniet tot op heden nog van de BV, net als mijn zoontje.
    Uiteraard hoop ik dat ik hier nog lang mee door kan blijven gaan :)

Nogmaals dank en een fijne dag!
    Groetjes Tamara

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HOi, Super om te horen dat jullie er samen uit zijn gekomen!

Ik hoop dat het goed blijft gaan en wens jullie veel geluk!

Ilse

Deel Deze Pagina