overgaan van bv naar kv

Discussion in 'Borstvoeding' started by kirst78, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen van een heel mooi meisje. Nu geef ik haar bv en zou het allerliefste haar net zo lang bv geven als bij mijn oudste dochtertje. Dat is dus zo'n 12 weken. Echter nu begin ik wat last te krijgen van kloofjes en hapt ze erg slecht aan. Ik word hier onrustig van met als gevolg dat zij er ook onrustig van wordt en het uiteindelijk niet goed meer lukt. Frustrerend, maar ik zou nu eigenlijk niets liever willen dan over gaan op kv. Het idee alleen al dat ze aan mijn linkerborst moet drinken krijg ik al pijn. Maar mijn schuldgevoel komt om de hoek kijken. Door alle taboe's die er nog lijken te heersen op het geven van kv voel ik me een slechte moeder als ik nu over ga op kv. Rationeel weet ik wel beter, maar mijn gevoel overheerst op dit moment. Erg lastig en het maakt me ook wel enigzins onzeker. Het moederschap komt je niet zomaar aanwaaien, helaas.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

En als je een tepelhoedje gebruikt? Als dat wel goed gaat, hoef je niet zo 1-2-3 al over te stappen, :)
    Verder misschien even een lactatiekundige erbij halen, om te kijken hoe je haar wel goed aan kunt laten happen? Want met die kloven kan ik me voorstellen dat het leuke er wel snel af is... :(

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pfft.. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Ik had bij Jelle precies hetzelfde, later werd dat minder en nu voel ik me met terugwerkende kracht weer schuldig omdat het bij Jitte nu wel goed gaat...

Voor we nou allemaal tips enz gaan geven... (niet persoonlijk bedoeld, rozemarijke ;) ) Wil je tips of wilde je gewoon even je verhaal kwijt?

4. Alita

Alita Niet meer actief

pppf had ik ook in de eerste 2 maanden kloven....aaahhhhh wat is dat pijnlijk!
    Ik ben gewoon stug doorgegaan zonder tepelhoedje en het is me gelukt want ik geef nog steeds bv, maar inmiddels wel met kv erbij.

Meid je moet doen waar jij je goed bij voelt dan doe je het nooit fout! Als je erg graag wilt doorgaan tja moet je er even doorheen maar heb je zoiets van, het is wel genoeg zo, nou stop dan en begin langzaamaan kv erbij te geven.
    Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen, we willen allemaal het beste voor ons kindje, niet?

En wat anderen ervan vinden zal jou toch een rotzorg zijn, jij bent de mama!!!!!!

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Na een lange nacht van veel frustraties tot huilen toe heb ik besloten om over te gaan op kv. Het geeft mij veel rust en ook Madelief is een stuk rustiger nu. Ben blij dat ik deze beslissing genomen heb, al voel ik me nog wel steeds een beetje schuldig. Bedankt voor de reacties.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Lieverd je hoeft je nergens schuldig over te voelen....Ook met kv worden ze wel groot!

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ja gelukkig wel! ik voel me rustiger en Madelief ook, dus het is een goede keus geweest! Alleen die krampjes he! Die blijven vervelend!

8. Alita

Alita Niet meer actief

Als het niet anders gaat moet je een knoop doorhakken, je hebt het geprobeerd!!!!! Baby heeft niks aan een gestreste mama, niet?

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Nee is zeker zo! De rust is wedergekeerd in ons huis. Vind ik veel belangrijker!! Geef nog steeds het afgekolfde melk, maar merk nu dat de productie ervan aan het teruglopen is. Een fijne gedachte om er dadelijk helemaal vanaf te zijn en me alleen nog maar bezig hoef te houden met het voeden van Madelief zelf en niet zo meer mer de stuwing die het nu met zich mee brengt.

10. Alita

Alita Niet meer actief

waarschijnlijk was je gewoon nooit zo vòòr het geven van borstvoeding heb ik zo het idee(absoluut niet verkeerd bedoeld) tenminste dat idee krijg ik zelf......

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Het liefst had ik Madelief ook 3 maanden bv gegeven net als mijn eerste. Maar helaas, maar ik kan me er nu makkelijker bij neerleggen, omdat het rust geeft aan zowel mijzelf als aan Madelief. Ik moet dus zeggen dat de keus die ik nu gemaakt heb dat ik daar heel blij mee ben, ondanks het feit dat ik het maken van de keus wel moeilijk vond.

12. Alita

Alita Niet meer actief

oh dan kwam het verkeerd over sorry,
    ja het lijkt me erg moeilijk om die leuze te maken maar als het niet anders gaat en je hebt voor jouw`n gevoel alles gedaan wat je kon tja dan hoort het op he. Ik ben nu langzaam aan het afbouwen en geef nog maar een keer per dag bv, ik wil absoluut niet langer dan 1 jaar geven maar vindt het ook al erg moeilijk om de stap te zetten van het stoppen met bv het is zoooo heerlijk he!!

Last van je schouders nu, lekker toch!!!! Kun je optimaal genieten is ook belangrijk!!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier nog een met kloven en gisteren bloede het als een rund met het voeden en verging echt van de pijn dat ik zoiets had dit gaat echt niet meer. ik ben toen alleen nog links live gaaan voeden wat ook pijn deed maar goed het bloede niet en rechts kolfde ik alleen nog maar. vanmiddag kom me linkerborst het niet meer bijhouden en nando had echt heel veel honger. we hebben toen besloten een flesje afgekolfde melk te geven en hij dronk 60cc weg. hoezo honger. ik heb de borst nog geprobeerd maar die wil hij nu al niet meer dus zo snel hebben ze het helaas afgeleerd. nu kolf ik om de 3 uur bijde borsten af en geef dan de afgekolfde melk. zolang dit gaat doen we het zo en anders ja op=op. heb nog een dochter rondlopen die 3 maanden heeft gedronken en wilde het nu weer minimaal 3 maanden doen. tot bloedens toe vind ik een beetje overdreven en een beetje bloed oke maar het stroomde onderhand net zo hard alsde melk en nando en ik zaten compleet onder en ook spuugde hij bloed met melk.

je moet dus gewoon je gevoel volgen en het beste is langzaam laten wenne aan kunstvoeding. elke 3 dagen een etra fles kv en een borstvoeding minder. zo kunnen je borsten en jij langzaam wenne.

succes

Ik vind borstvoeding geven erg belangrijk maar het moet voor bijde wel leuk blijven. ik zie nu erg op tegen het voeden vanwegen de pijn en dat is voor geen van bijde prettig. heb 3x een lactatiekundige gesproken, tepelhoedje geprobeerd, mamacarelapjes voor over de tepel en noem maar op maar geen resultaat. nando drinkt goed uit de borst dus dat kunnen we ook niet aanpassen.

het is nu eenmaal zo en vind het erg jammer maar heb me er bij neer gelegt. het moet geen strijd worden en als je er niet meer van kunt genieten kan je beter op een andere manier voeden. de pijn is niet leuk en zeker niet als de blaren op de tepel staan

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Jeetje da's ook wat dat het zo erg bloedde!! Zo erg was het bij mij niet, maar wat je zegt het moet geen strijd worden. Word jij niet vrolijk van en je kindje ook niet. Bij mij heeft het heel veel rust gegeven al voelde ik me schuldig. Ook nu de productie echt terugloopt vind ik het nog meer zonde, maar als dadelijk eenmaal klaar is met het afbouwen, dan kan ik er denk ik ook wel vrede mee hebben. Jij heel veel succes met de bv en hopelijk dat je snel weer normaal bv kan geven.

Share This Page