Ervaringen gevraagd!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lootje, Mar 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,498
    598
    113
    Hoi allemaal,

Mijn uk is nu 6 maanden, zojuist ben ik bij het consultatiebureau geweest en hij weegt nu 8 kilo. Het gaat erg goed met hem, hij drinkt en slaapt goed, is vrolijk. Sinds afgelopen weekend zijn we begonnen met bijvoeden: verse fruithap.
    Uk krijgt volledige borstvoeding en zit al maanden op 5 voedingen. Voor de laatste voeding maken we hem altijd wakker en hij drinkt dan prima, maar wordt er uit zichzelf niet wakker voor.
    Nu vroeg ik aan de arts op het CB in hoeverre we de 5e voeding zullen blijven geven. Daar kon hij me niet echt goed antwoord op geven. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen! Maakten jullie je kindje wakker voor de laatste voeding? Begrijp me goed, ik blijf hem met alle liefde de laatste voeding geven hoor! Maar ben benieuwd in hoeverre het nog echt 'nodig' is.

Bedankt voor het meedenken!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb altijd op verzoek gevoed, dag en nacht. Ik heb dus geen ervaring met wakker maken voor een voeding. Maar op deze leeftijd zaten wij eerder op iets van acht Voedingen per etmaal.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wij gingen met 6 maanden 1 voeding minder doen.
    De laatste fles die onze dochter kreeg was om 19.00uur. Aangezien ze wel iets bijvoeding binnenkrijgen, maar natuurlijk nog niet volledig mee-eten kreeg ze gewoon nog een fles om 19.00uur.

Verder is het denk ik een kwestie van proberen en kijken of je kindje al zonder die laatste fles de nacht doorkan....

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Rond 6 maanden zaten we op 5 voedingen, met 8 maanden op 3. Dan ging vanzelf trouwens, altijd op verzoek gevoed, maar gewoon om je een beeld te geven.

Share This Page